برگزاری کارگاه آموزشی سفیران سلامت در آموزش و پرورش ناحیه یک اراک

کارگاه آموزشی سفیران سلامت دانش آموزان ویژه رابطان بهداشت آموزش و پرورش ناحیه یک اراک در کانون امام خمینی(ه) این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۶۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، کارشناس مرکز بهداشت شهرستان اراک در این کارگاه گفت: خود مراقبتی شامل اعمالی اکتسابی، آگاهانه و هدف‌دار است که مردم برای خود، فرزندان و خانواده‌های‌شان انجام می‌دهند تا تندرست بمانند.

ذاکری افزود: خد مراقبتی کمک می کند افراد از سلامت ذهنی و جسمی خود حفاظت کنند، نیازهای اجتماعی و روانی خود را برآورده سازند و از بیماری‌ها یا حوادث پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: داشتن یک برنامه جامع خودمراقبتی به ما کمک می‌کند گام‌های کوچکی برای کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی خود برداریم.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان اراک اظهار داشت: با خود مراقبتی، ما به صورت ارادی و فعالانه، زمانی را برای خودمان در نظر می‌گیریم تا کارهایی را انجام دهیم که موجب حفظ و تقویت جوانی و انرژی ما شود.

ذاکری بیان کرد: خود مراقبتی،‌ اعتماد به نفس و عزت نفس ما را افزایش داده و بر شور و شوق زندگی و انگیزه موفقیت ما می‌افزاید. در طرح خود مراقبتی هر فرد حوزه ای از خانواده، اداره و محله خودش را تحت پوشش قرار می دهد و این باعث افزایش سطح سواد سلامت جامعه می شود.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم از یک شیوه زندگی سالم برخوردار باشیم باید مهارت خود مراقبتی را یاد بگیریم، اضافه کرد: در این طرح افراد با آموزش هایی که می بینند می توانند تصمیمات درستی درباره بیماری خود و اطرافیان بگیرند.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان اراک ابراز داشت: طرح خود مراقبتی گام بزرگی در پیشگیری از بیماری ها خواهد بود، و با اجرای آن در جامعه به ارتقاء سطح سلامتی مردم نزدیک تر خواهیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار