بیژن ذووالفقارنسب در گفت و گو با پانا:

مرخص کردن پرسپولیسی ها توهین بود/ دود این اختلاف به چشم فوتبال می رود

مربی سابق تیم ملی ایران با انتقاد از مرخص شدن پرسپولیسی از از اردوی تیم ملی، معتقد است اختلاف برانکو و کی روش در نهایت به ضرر فوتبال ایران تمام خواهد شد.

کد مطلب: ۵۶۶۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد

بیژن ذووالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره جنگ کی روش و برانکو گفت: متأسفم برای فوتبالی که این مسائل و درگیری‌ها را دارند. هردو مربی به ضرر فوتبال ایران عمل می‌کنند و دود این موضوع تنها به چشم بازیکنان می‌رود و منافع ملی به خطر می افتد.من فکر می‌کنم برانکو این رفتار را انجام داده تا قصاص قبل از جنایت داشته باشد و اگر در نیم فصل دوم تیمش قهرمان نشد مقصر را این و آن بداند کی روش هم که مانند همیشه به دنبال جولب دادن است و هیچ زمانی از موضعش کوتاه نمی آید.

وی افزود: اگر کی روش به دنبال این بود که بازیکنان ار ترحیص کند باید در مورد همه این کار را انجام می‌داد و تنها پرسپولیسی ها را مرخص نمی‌کرد این موضوع توهین به تیم است.ما در نیم فصل اول دیدیم علی‌رغم همه ناراحتی‌ها به دلیل تعطیلات لیگ اما مربیان با این موضوع کنار آمدند چرا که پای منافع ملی وسط بود و نتیجه گرفتن تیم ملی از همه چیز باارزشتر است.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه انتظارات از این دو مربی گران قیمت بیشتر بود،عنوان کرد: برانکو به هر دلیلی این صحبت‌ها را مطرح کرده است حرف اصلی من این است چرا کی روش تنها به دنبال این است که انتقادها را جواب دهد.تیم ملی باید یک سخنگو داشته باشد تا از طریق او بسیاری از حرف‌ها گفته شود نه اینکه کی روش که یکی از گران ترین مربیان دنیا است این رفتار غیرحرفه ای را انجام دهد.اگر ما می‌گویم کی روش از نظر فنی بسیار تاکتیکی است و مربی قابل قبولی است باید از نظر اخلاقی هم همین‌طور باشد و بر روی کارش تمرکز کند نه اینکه درگیر مسائل حاشیه ای شود.

ذوالفقارنسب در ادامه صحبت‌هایش گفت: در کجای دنیا اگر به مربی انتقاد می‌شود او تلافی اش را سر بازیکن در میاورد؟ در جنگ کی روش و برانکو بازیکنان پرسپولیس چه گناهی داشتند که باید از تمرین تیم ملی مرخص شوند؟هر بازیکنی آرزوی رسیدن به تیم ملی را دارد و دوست دارد زمانی که در میدان بازی می‌کند از بالاترین حد آمادگی برخوردار باشد تا برای کشورش افتخارآفرینی کند چرا باید تلافی اختلافات و دشمنی ها را بازیکن پرداخت کند. جنگ کی روش و برانکو مدت هاست در ورزش ایران راه افتاده است و باید هر چه سریعتر فدراسیون فوتبال به آن ورود کند و اجازه خواشی بیشتر ندهند.این موضوع هم با مذاکره و پادرمیانی هم حل نمی‌شود بهترین کار از نظر من این است که جریمه مالی و محرومیت برای هر دو مربی در نظر گرفته شود تا آن‌ها هم دست از این اختلافات بردارند.فوتبال ما با درگیریهای متنوعی سر و کار دارد و هر زمانی نباید کی روش با عده‌ای درگیر شود..منافع ملی برای ما ارزش مند است و تباید اجازه دهیم دو خارجی با اختلافات بی مورد خود آن را به حاشیه بردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار