فرمانده واحد بسیج دانش آموزی حوزه شهید فهمیده در گفت و گو با پانا:

تشکیل هیئت های اندیشه ورز، راهی برای هموار کردن مشکلات بسیج است

فرمانده واحد بسیج دانش آموزی حوزه شهید فهمیده (دبیرستان سعادت) با اشاره به مشورت، مشارکت و مسئولیت پذیری در جامعه، گفت: هیئت های اندیشه ورز نیاز امروز جوامع اسلامی است و تشکیل هیئت های اندیشه ورز، راهی برای هموار کردن مشکلات بسیج است.

کد مطلب: ۵۶۵۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

حسین باقری در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، با اشاره به این که مقام معظم رهبری واژه هیئت های اندیشه ورز را در دیدار با بسیجیان مطرح کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندسالی است که روی برخی گفتمان ها بسیار تاکید دارد گفتمان هایی مانند انقلاب اسلامی، گفتمان نفوذ، اقتصاد مقاومتی، بیداری اسلامی، خانواده، اقتصاد دانش بنیان و اخیراً هم گفتمان هیئت های اندیشه ورز را مطرح کرده اند و اگر بخواهیم راه رشد و پیشرفت را در پیش بگیریم، باید به این گفتمان ها توجه کنیم.

وی ادامه داد: بسیج همیشه پیشرو و جلودار است تا گفتمان رهبر انقلاب را پیاده کند به همین دلیل مقام معظم رهبری در این دیدار این موضوع را مطرح فرمودند تا بسیجیان نگاه ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

فرمانده واحد دانش آموزی نمونه کشوری در جشنواره مالک اشتر سال 94 ، با اشاره به هیئت های اندیشه ورز، گفت: هیئت گروهی از اشخاص است که در واحد ها و پایگاه های بسیج به شورای واحد یا در مساجد به هییت امنا و... نسبت داده می شود.

باقری در ادامه با اشاره به مزیت های هیئت های اندیشه ورز، تاکید کرد: تقویت روابط، تقویت روحیه مشارکت و کارگروهی، بالارفتن اعتماد، همسو شدن اهداف، رشد مسئولیت پذیری و خلاقیت و نوآوری، رشد قدرت تصمیم گیری، پویایی، شکوفایی استعداد، افزایش توانمندی ها و... از مزیت های این هیئت ها می باشد.

وی با تاکید بر اینکه کارهای بسیج در عرصه محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی و امور فرهنگی باید گسترش یابد، افزود: هیئت های اندیشه ورز نقش به سزایی در راهبردی کردن این اهداف بسیج خواهند داشت.

فرمانده واحد بسیج دانش آموزی حوزه شهید فهمیده خاطرنشان کرد: در مقطعی حساس از انقلاب قرار داریم که انقلابی ماندن بسیار سخت است؛ دشمنی دشمنان به طور نرم و پیچیده انجام می شود و ما برای تشخیص راه و سهم جدید تکلیف نیازمند بصیرت بیش از پیش هستیم.

باقری با اشاره به اینکه امروز دانش آموزان به برکت خون شهدا، جبهه و سنگر خود را به خوبی می شناسند، گفت: هر چه زمان در این ۳۷-۳۸ سال گذشته پیش می رود، بسیجی ماندن سخت تر شده است و ما ریزش ها را می بینیم که بسیار از افرادی که انتظار نداشتیم این اتفاق می افتد و این هم به دلیل سخت بودن این مسیر است. بنابراین بسیجیان در مسیر جهاد کبیر با تکیه بر ایمانی راسخ تر، منطقی شیواتر و اعتقادی محکم تر قدم بردارند.

وی با بیان اینکه خودش از سال 88 وارد بسیج شده است و امسال دومین سال فرماندهی ایشان هست، افزود: یکی از دلایل موفقیت بنده از ابتدای فعالیت تاکنون و همچنین دلیل انتخاب بنده به عنوان فرمانده واحد دانش آموزی نمونه کشوری در جشنواره مالک اشتر سال 94 ، اجرای برنامه های زیاد و در عین حال پربار و ابتکاری است.

فرمانده واحد دانش آموزی نمونه کشوری در جشنواره مالک اشتر سال 94 ، با تقسیم برنامه های بسیج به 2 دسته ابلاغی و ابتکاری، عنوان کرد: برنامه های ابتکاری بستگی به هییت های اندیشه ورز واحدها دارد و آن چیزی که واحد ما را نمونه کرده است، همان برنامه های ابتکاری ما بوده است؛ از طرفی شاخصه دیگر و مهم تشکل ها نظم و برنامه ریزی نیز می باشد.

فرمانده واحد بسیج دانش آموزی حوزه شهید فهمیده ادامه داد: برای مثال یکی از بهترین برنامه های ما با توجه به نیاز روز جامعه، تولید نشریه الکترونیکی راه سعادت همزمان با دهه فجر با محتوای مقایسه زمان رژیم شاهنشاهی با زمان حال بود که با استقبال دانش آموزان و مسئولین مواجه شد.

باقری شاخصه دیگر موفقیتش را محدود نکردن فعالیت های بسیج دانش آموزی تنها در ایام مدرسه عنوان کرد و گفت: ما در مجموع، از هفته دفاع مقدس تا افطاری ماه مبارک رمضان، 32 برنامه در طی سال اجرا کردیم که این برنامه ها تا پایان شهریور ماه ادامه داشت.

وی در پایان با اظهار ناخرسندی از جابجایی برخی مسئولین در دستگاه های استانی اظهار داشت: ما و مسئولین ما باید کار تشکیلاتی را یاد بگیریم، یکی از شاخصه های کار تشکیلاتی این است که مراتب اداری باید رعایت شود و از دخالت بعضی افراد در امور داخلی یک مجموعه جلوگیری شود.

همچنین وی از تمامی کسانی که در این راه، همکاری و همراهی لازم را داشتند، از جمله اعضای شورای بسیج، مدیر محترم و معاونین دبیرستان و عزیزان بسیجی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار