نمايشگاه کشاورزی و گل و گياه در آمل افتتاح شد

سومين نمايشگاه کشاورزی گل و گياه، مبلمان شهری، ماشين آلات و تجهيزات وابسته در محل دائمی نمايشگاههای شهرستان آمل افتتاح شد.

کد مطلب: ۵۶۵۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، معاون استاندار و فرماندار ويژه آمل در آئين افتتاح اين نمايشگاه گفت: با توجه به جايگاه توليد گل و گياه دراين شهرستان، آمل می‌تواند پايانه صادرات گل و گياه در کشور باشد.

احمد منفرد تصريح کرد: با توجه به فعاليت برخي از بهره‌برداران گل و گياه در اين شهرستان ديگر توليدکنندگان می‌توانند با استفاده از مدرن‌ترين و پيشرفته‌ترين تجهيزات گلخانه‌ای به توسعه گل‌ و گياه در استان روی بياورند. به اتحاديه گل و گياه شهرستان و مازندران پيشنهاد مي‌شود به منظور توسعه گل و گياه به دنبال فضای پايانه گل و گياه مجهز و پيشرفته باشند زيرا مازندران به اين فضاي پايانه‌ای نياز دارد.

منفرد با بيان اينکه مازندران با موقعيت و شرايط اقليمی در کشت محصولات زراعی، باغی و گل و گياه در جايگاه مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی کمک کند تا افزايش توليد و کيفيت ملاک باشد و محصولات گل و گياه شهرستان به سمت بهينه شدن توليد حرکت کند.

وي با اعلام اينکه اگر چه اين شهرستان در بخش گل‌هاي شاخه بريده مقام اول و گلداني دوم قرار دارد، گفت: توليد و پرورش گل و گياه ظرفيت خوبي براي جذب گردشگر است. گل شقايق بعنوان گلی خودرو در دامنه قله دماوند يک ظرفيت خوب برای جذب گردشگر است. استفاده از تکنولوژی و فناوری هاي روز می تواند در پرورش و توسعه اين صنعت در شهرستان موثر باشد.

مديرجهاد کشاورزي آمل هدف از برگزاري اين نمايشگاه را ارتقا سطح توليد و بهره‌وري بهتر محصولات کشاورزی، باغي و گياهی در استان عنوان کرد و اظهار داشت: آمل يک کلان شهر کشاورزی در کشور بوده و به دليل شرايط اقليمي از ظرفيت و پتانسيل بالايي در کشت محصولات زراعی و باغی برخوردار است.

حسين اسلامي ادامه داد: اين شهرستان در زمينه گل و گياه از 174.6 هکتار سطح زير کشت 89.2 هکتار فضای بسته و 85.4 هکتار باز است که بيش از 76 ميليون اصله شاخه، گلدانی، بوته توليد مي‌شود.

گفتني است اين نمایشگاه در 40 غرفه اعم از گل و گياه زينتی، آپارتمانی، گلدانی و اصله شاخه بريده؛ ماشين‌آلات کشاورزي و تجهيزات آن از 13 دی ماه آغاز به کار کرده و به مدت پنج روز در سالن نمايشگاه تخصصی آمل داير است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار