باید از فرصت های گردشگری برای توسعه استان کردستان استفاده شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان درجلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کردستان گفت: شعار سال در حوزه گردشگری مبنی بر اینکه "ایران را متفاوت ببینیم" شعار ارزشمند و خوبی است و حتی می توان گفت باید استان کردستان را هم متفاوت ببینیم.

کد مطلب: ۵۶۵۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در این جلسه گفت:آداب و سنن و فرهنگ غنی و نوای موسیقی که هر مسافری را به وجد می آورد از جمله مهمترین ظرفیت ها و پتانسیل های استان کردستان است که می توانیم با استفاده بهینه از آنها، محیطی شاداب و سالم و سرزنده را برای هم استانی ها از یک سو و مسافران ورودی به استان از سوی دیگر فراهم کنیم.

معاون استاندار کردستان خاطرنشان کرد: احداث 3 هتل با ظرفیت 450 تخت در استان، رویداد مهمی است که در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و قطعا باید زیرساخت های گردشگری و در کنار آن توان مالی مسافران برای استفاده همگانی از هتل ها تقویت شود.

قادری در خصوص مسئله اسکان مسافران غیرفرهنگی در مدارس و مراکز زیر نظر آموزش و پرورش هم گفت: در این زمینه تابع تصمیمات کشوری هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت این جاده ها در سفر خاطرنشان کرد: اگرچه جاده های ما ذاتا کوهستانی و سخت گذر هستند، اما باید ایمنی لازم را برای مسافرانی که در جاده های استان تردد می کنند فراهم کنیم و این کار توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ساتان با خط کشی مناسب، نصب تابلو و علائم به شکل دقیق انجام گیرد.

معاون استاندار کردستان افزود: در بحث ترافیک و پارکینگ های درون شهری، باید شرایط لازم برای مسافران فراهم شود و راهنمایی و رانندگی نیز به مانند گذشته با روحیه و برخورد مناسب با مسافران، چهارچوب های کلی را رعایت کند.

قادری بر ضرورت ارائه خدمات درمانی و آمادگی کامل بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی سطح استان در طول ایام عید نوروز تأکید کرد و گفت: پررنگ تر شدن امنیت در کمپها و ارائه بدون مشکل خدمات و کالاهایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان متولی آنها است، از دیگر موارد ضروری در این ایام است.

وی اظهار کرد: بانکها باید تدابیری بیندیشند تا در هیچکدام از عابربانک های سطح استان در ایام عید مشکل وجود نداشته باشد و بیمه ها نیز آمادگی لازم برای ارائه سریع خدمات مورد نیاز را دارا باشند.

معاون عمرانی استاندار کردستان خواستار ورود بیشتر بخش خصوصی و آژانس های گردشگری در موضوع سفر شد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عناون متولی موضوع باید از ظرفیت این آژانس ها در استان بیشتر استفاده کند.

قادری با بیان اینکه بناهای تاریخی ظرفیت ارزشمندی در استان و بویژه شهر سنندج است، گفت: شهرداری ها در آماده سازی شهرها برای ایام عید و تزریق روحیه نشاط و سرزندگی خلاقیت های لازم را بکار گیرند.

وی پررنگتر شدن نقش صدا و سیما در این ایام و استفاده از ظرفیت تورها را از دیگر موارد ضروری در راستای توسعه سفر و خدمات رسانی بهتر به گردشگران دانست و گفت: هر مسافری که وارد محدوده جغرافیایی استان می شود باید پیام هایی دریافت کند که حاوی اطلاعات مربوطه به اماکن، نقاط و ظرفیتهای گردشگری استان حتی در روستاها باشد و این مسئله را از طریق یک شرکت دانش بنیان در حال پیگیری هستیم.

معاون استاندار کردستان در پایان بر اهمیت نصب تابلوهای راهنمای گردشگران در شهرها و همچنین علائم جاده ای تأکید کرد و افزود: از اعتباراتی که قرار است سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به شهرداری های کردستان اختصاص بدهد، برای نصب و استقرار تابلوهای راهنمای گردشگری در محدوده شهرداری ها استفاده خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار