راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری و فن‌آوری کشور در مازندران

استاندار مازندران از راه‌اندازی نخستین مركز نوآوری و فن‌آوری كشور در مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۵۶۵۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزا ش خبرنگار پانا-مازندران، ربیع فلاح جلودار در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان، از كار آفرينان به عنوان پيشتازان و پيشگامان عرصه توليد و جهاد اقتصادی نام برد و گفت: نوآوری و خلاقيت ريشه كارآفرينی است و تحقيقات كاربردی و پايه‌ای در همه زمينه‌ها می‌تواند موجب توسعه و پيشرفت باشد.

مقام عالی دولت در استان تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی در قالب بسته رونق تولید در مازندران را بیش از 350 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : این تسهیلات به 844 واحد تولیدی در بخش های صنعتی ، کشاورزی و معدنی پرداخت شده است .
فلاح همچنین از وجود سه هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ در مازندران خبر داد و گفت: به غیر از 2 هزار و 500 واحد که باید فعالیت کنند، مابقی از همان ابتدا نباید راه اندازی می شدند.

استاندار مازندران افزود: کارآفریی در استان با امضای تفاهم نامه همکاری با 18 شرکت بزرگ کشور پیگیری می شود كه تا كنون 14 شركت فعاليت خود را در استان آغاز کرده‌اند.

فلاح تصريح كرد: 56 درصد اشتغال استان در حوزه خدمات است كه بايد كارآفرينان در اين حوزه هم فعاليت داشته باشند.

وی به آموزش ۷۰ هزار نفر در سال جاری در بخش فنی‌ و حرفه‌ای اشاره كرد و گفت: بايد مهارت آموزی و آموزشهای فنی و حرفه‌ای توسعه يابد.

مقام عالی دولت در مازندران بر ضرورت توسعه شركتهای دانش‌بنيان در استان تاكيد كرد و گفت: بنياد نخبگان مازندران در حوزه فعاليتهای علمی و دانش بنيان پيشتاز است و با موافقت بنياد نخبگان كشور اولين مركز نوآوری و فناوری مازندران به زودی راه اندازی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار