دادستان عمومی و انقلاب اردبیل:

اردبیل شاهد کاهش سن خشونت در سالهای اخیر بوده است

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: جرایم خشن در استان اردبیل خیلی کم است بطوریکه موارد اتفاق افتاده نیز مربوط به خشونت‌های جزیی و خرد و سبک است.

کد مطلب: ۵۶۳۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، ناصر عتباتی در جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به کاهش سن خشونت در استان اردبیل، گفت: اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های دستگاه قضایی بوده و در زمینه برخی از جرایم و برخورد با اراذل و اوباش مهم ترین پیشگیری تداوم اقدامات کیفری است .

وی گفت:دستگاه قضایی اقدامات قاطع و محکمی در برخورد با این گونه افراد انجام می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به دستگیری تعدادی از اراذل و اوباش در استان اشاره کرد و افزود: برای این افراد پرونده‌های نظارتی در زندان تشکیل شده و این افراد از حداقل ترین امتیازات برخوردار نخواهند بود .

عتباتی از شناسایی اماکن مخروبه و پاتوق هایی که محل تجمع افراد معتاد و برخی از اخلالگران نظم و امنیت خبر داد و اضافه کرد: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر دستگاه‌ها از هماهنگی خوبی برای شناسایی و پاکسازی این اماکن برخوردار هستند .

وی مشروبات الکلی را نیز یکی از عوامل اصلی در ایجاد خشونت و ضرب و جرح دانست و برخورد شدید کیفری با اینگونه جرایم از اولویت‌های دستگاه قضایی اعلام کرد .

در ادامه خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل نیز اضافه کرد: اردبیل یکی از امن ترین استان‌های کشور است و جرایم خشن در این استان خیلی کم است ولی موارد مربوط به خشونت های جزیی و خرد و سبک در استان اتفاق می افتد .

وی گفت: تحقیقات و پژوهش های مختلفی انجام شده و علل ، عوامل و راهکارها مشخص شده و وظایف تقسیم و تفکیک و به ادارات ابلاغ شده است .

وی بیان کرد: در سایه تلاش هایی که از سال 92 شروع شده هر سال شاهد کاهش خشونت های جزیی در اردبیل هستیم ، آنچه که مهم است هماهنگی برای استمرار این حرکت است .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل یادآور شد: آموزش مهارت‌های رفتاری، اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی و نقش آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و بقیه نهادهای اجتماعی در این بین مهم است و موضوع سیاست دادگستری این استان در جرایمی که به نظم امنیت و آرامش مربوط است برخورد قاطع ، شدید و محکم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار