آموزش 173 سواد آموز تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خراسان شمالی گفت: امسال بیش از 239 نفر از مددجویان بیسواد تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی مورد تایید نهضت سواد آموزی قرار گرفتند که هم اکنون 173 نفر از این افراد در حال آموزش هستند.

کد مطلب: ۵۶۳۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا خراسان شمالی، غلام علی رحمانی افزود: کمیته امداد امام (ره) خراسان شمالی با هدف ریشه کنی فقر در جامعه و زدودن فقر فرهنگی و ارتقاء مهارت های خانواده های مددجو و توانمندی آنها در حال اجرای طرح آموزش باسواد سازی مددجویان است.

رحمانی، با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین کمیته امداد و آموزش پرورش در سال جاری، گفت: امسال بر اساس این تفاهم نامه بیش از دوهزار نفر از مددجویان توسط کمیته امداد شناسایی شده اند که پس از معرفی به نهضت سواد آموزی 239 نفر از این افرد مورد تایید قرار گرفتنه اند که هم اکنون 173 نفر از این افراد در حال آموزش سواد هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع 173 مددجوی در حال آموزش، حدود 70 نفر آنان موفق به اخذ کارنامه قبولی تحصیلی شده اند، افزود: بیش از 63 نفر از این افراد را بانوان تشکیل داده وباقی مانده هم مرد هستند.

رحمانی با تاکید بر با سواد شدن مددجویان تصریح کرد: سواد آموزی برای افزایش قابلیت های فردی و اجتماعی مددجویان برای داشتن خانواده متعالی و همچنین توانمندسازی خانواده هادر ابعاد فرهنگی ،اقتصادی،اجتماعی امری مهم محسوب می شود .

وی با بیان اینکه کمیته امداد در کنار خدمات مادی وحمایتی مختلف به مددجویان، خدمات فرهنگی قابل توجهی هم به مددجویان تحت حمایت ارائه می دهد، خاطر نشان کرد: اجرای طرح محو بی سوادی مددجویان کمیته امداد استان با همکاری نهضت سواد آموزی بین گزوه سنی 10-49 سال انجام می شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان افزود: مددجویان بیسواد پس از سوادآموزی و دریافت کارنامه قبولی از بسته های تشویقی بهره مند و همچنین به اردوهای زیارتی اعزام می شوند.

وی یادآور شد: امسال کمیته امداد در راستای ارائه آموزش های سوادآموزی به مددجویان از تجربه علمی و تخصص 30 دانشجو و فارغ التحصیل تحت حمایت این نهاد به عنوان آموزش یار استفاده کرده است.

رحمانی گفت: در سال گذشته هم بیش از 635 نفر از مددجویان مورد تایید نهضت سواد آموزی قرار گرفتند که 570 نفر از آنان پس ازفراگیری دوره های آموزشی، موفق به دریافت کارنامه قبولی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار