معاون فرماندار رودان خبرداد:

اجرای طرح غربالگری و تشخیص بیماری اتیسم در رودان

معاون فرماندار رودان از اجرای طرح غربالگری و تشخیص بمیاری اتیسم از اول دی ماه به مدت یک ماه در سراسر شهرستان خبرداد.

کد مطلب: ۵۶۳۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، کورش نیک طبع بیان داشت: بحث سلامت جامعه از بدو تولد افراد تا دوران بزرگسالی مورد توجه دولت قرار دارد.

معاون فرماندار رودان با اشاره به بیماری اتسیم افزود: این بیماری نوعی عدم توازن است و در رفتار مشاهده می شود، ریشه درسیستم عصبی دارد به مانند تکرار کلمات،نوک پنجه راه رفتن، بوئیدن، چرخیدن و مواردی این چنینی اما در علائم از نظر طول مدت زمان متفاوت است و مانع برقراری ارتباط با دیگران خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: علائم این بیماری در بین کودکان تا قبل از 36 ماهگی مشخص خواهد شد.

کورش نیک طبع تصریح کرد: سیستم شبکه بهداشت کشور امروزه به عنوان یک الگو برای منطقه تبدیل شده است، و با توجه به نوع برنامه ریزی در بهداشت قطعا امر شناسایی افراد مشکوک به این بیماری بسیار سریعتر صورت خواهد گرفت.

نیک طبع تاکید کرد: در حوزه روستایی بخشداریها و دهیاریها از ظرفیت بالای خود در جهت اطلاع رسانی عموم نسبت به این بیماری و آمادگی خانه های بهداشت در روستاهها به منظور ارائه خدمات و تکمیل پرسشنامه مربوط توسط خانواده ها استفاده نمایند.

وی ابراز داشت: بحث سلامت در جامعه جدی گرفته شود چرا که با داشتن جامعه ای سالم و با نشاط است که امیدواری به آینده و سربلندی ایران اسلامی در عرصه ها مختلف ایجاد خواهد شد.

معاون فرماندار رودان خاطر نشان کرد: همواره در منویات مقام معظم رهبری و در دستور کار دولت تدبیر و امید نیز موضوع ایجاد نشاط در جامعه و امید به زندگی و آینده قرار دارد.

وی ادامه داد: فعالیت دولت در تمامی حوزه ها حتی حضور در صحنه های بین المللی و سیاست خارجی نیز در همین راستا قرار دارد.

نیک طبع در پایان یادآور شد: طرح غربالگری و تشخیص بمیاری اتیسم از سوی اداره بهزیستی شهرستان به همکاری شبکه بهداشت و درمان از اول دی ماه به مدت یک ماه در سراسر شهرستان آغاز شده و برای شناسایی صدرصدی در بین شهروندان جهت ارائه خدمات در این خصوص بعد از این مدت برنامه ریزی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار