معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت گو با پانا:

جذب کودکان بازمانده از تحصیل برای انسداد مبادی بی سوادی ضروری است

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: برای انسداد مبادی بی سوادی ارتباط تنگاتنگی با معاون آموزش ابتدایی برای جذب کودکان در معرض آسیب های اجتماعی از جمله کودکان کار داریم.

کد مطلب: ۵۶۲۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

محمد حسین اشرفی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سرویس آموزش و پرورش در تشریح برنامه های هفته سواد آموزی گفت: امسال برنامه های هفته سواد آموزی از 4 دی ماه شروع و تا 10 دی ماه ادامه می یابد و سعی می کنیم در طول این هفته از زحمات تمامی عزیزانی که در یک سال گذشته در امر سواد آموزی زحمت کشیده اند، تشکر و قدردانی کنیم.

وی با بیان این که از 176 شهید حوزه سواد آموزی 19شهید متعلق به استان آذربایجان شرقی است، ادامه داد: آیین گرامی داشت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی روز سه شنبه 8دی ماه با هدف تکریم خانواده شهدا برگزار می شود و رییس ستاد پشتیبانی مناطق یعنی فرمانداران 3 ناحیه و منطقه برتر استان در امر سواد آموزی و5 دستگاه برتر مشارکت کننده و همچنین مدیران مدارسی که رتبه برتر در جذب اولیای بی سواد داشته اند، تقدیر خواهند شد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دیدار با نماینده ی ولی فقیه در استان، غبار روبی مزار شهدا و حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی را دیگر برنامه های هفته سواد آموزی در استان برشمرد و گفت: بیش از 26 دستگاه و سازمان از جمله جهاد کشاورزی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، اداره بهداشت ،اداره فرهنگ و ارشاد و سازمان دانش آموزی درامر سواد آموزی با ما همکاری می کنند.

اشرفی با اشاره به تفاهم نامه همکاری معاونت سواد آموزی و سازمان دانش آموزی اظهار داشت: سازمان دانش آموزی بازوی توانمند این معاونت بود و با ارتباط تنگاتنگی که با هم داریم برای ریشه کنی بی سوادی تلاش می کنیم.

وی افراد 10 تا 49 ساله را گروه هدف سواد آموزی عنوان و تصریح کرد: از جمله مهمترین برنامه های معاونت سواد آموزی، غنی سازی آموزش بعد از دوران سواد آموزی است. برخی افراد بعد از گذراندن دوره سواد آموزی به دلیل برخی مشکلات شخصی نمی توانند مراحل تحکیم و انتقال را سپری کنند و لذا آموخته هایشان فراموش می شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: برای این منظور طرح حلقه های کتابخوانی را داریم و کتاب های لازم را در اختیار سواد آموزان قرار می دهیم و همچنین نشریه های کشوری نیز داریم که در اختیار سواد آموزان قرار می گیرد تا این خلا پر شود.

اشرفی با بین این که از طرف معاونت سواد آموزی کشور، مشوقاتی برای سواد آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: افرادی که فرصت حضور در کلاس را ندارند و در خانه توسط افراد خانه آموزش می بینند معاونت سواد آموزی برای هر پشتیبان ، 698 هزار تومان به عنوان تشویق پرداخت می کند.

وی گفت: مبلغ تشویقی برای افراد معلول که امکان حضور در کلاس را ندارند و فرد به فرد آموزش می بینند، یک میلیون تومان تعیین شده است و برای تشویق افرادی که سر کلاس حضور دارند نیز در صورت قبولی 139 هزار تومان پرداخت می شود.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: برای انسداد مبادی بی سوادی ارتباط تنگاتنگی با معاون آموزش ابتدایی برای جذب و آموزش کودکان در معرض آسیب های اجتماعی از جمله کودکان کار داریم و سعی می کنیم در مناطقی که حتی فقط یک کودک لازم التعلیم وجود دارد امکانات آموزشی را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار