طرح انسداد بی‌سوادی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد

استاندار بوشهر با تاکید بر اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب کودکان بازمانده و ترک از تحصیل به عنوان اولویت استان بوشهر گفت: اگر مبادی ورودی بی‌سوادی در استان بوشهر مسدود شود از رشد بی‌سوادی در جامعه جلوگیری می‌شود.

کد مطلب: ۵۵۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در یکصد و پنجاه و یکمین نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه احداث فضای آموزشی در بوشهر با کمبود زمین مواجه شده است اظهار داشت: شهرهای بوشهر، برازجان و گناوه برای اجرای فضاهای آموزشی با مشکلاتی مواجه است که باید از ظرفیت‌های موجود بیشترین استفاده شود.

وی اضافه کرد: از آموزش و پرورش استان بوشهر خواسته ام که برای دادن زمین به بخش خصوصی در راستای ساخت فضاهای آموزشی دقت لازم به خرج دهد تا افرادی این زمین‌ها را بدست گیرند که صرفا برای ساخت فضاهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی دبستان و آموزش متوسطه آن را بسازند.

دکترسالاری با اشاره به زمین‌های موسوم به 530 هکتاری در شهر بوشهر گفت: این زمین‌ها بستر مناسبی برای جانمایی با کاربری آموزشی و اداری داشته است که بدلیل بی‌توجهی های انجام شده در سنوات گذشته به مانند گوشت قربانی شده با آن رفتار شد و هر کس هر طور خواست از آن بهره‌مند گردید.

وی ادامه داد: شرایط در واگذاری این زمین‌ها به گونه‌ای پیش رفت که برای 25 تا 30 هزار نفری که در حال حاضر قابلیت اسکان در این مجموعه 530 هکتاری دارند با کمبود زمین برای احداث فضای آموزشی مواجه هستیم.

استاندار بوشهر عنوان کرد: بخشی از زمین‌های اطراف بیمارستان شهدای خلیج فارس که به اشخاص و ادارات دیگر واگذار شده بود را طی مراحل قانونی باز پس گرفتیم به گونه‌ای که برای ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در این محدوده مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: برای دادن زمین برای ساخت مدارس غیرانتفاعی، آموزش و پرورش استان باید دقت بیشتری به عمل آورد.

دکترسالاری با انتقاد از بخشی از دستگاه‌های اجرایی برای فروش یا تغییر کاربری املاک خود عنوان کرد: بعضی از ادارات اقدام به فروش یا تغییر کاربری املاک خود می‌کنند و پس از مدتی اعلام می کنند که فاقد زمین برای اجرای یک طرح یا پروژه هستیم که در چنین شرایطی به درخواست های آنها رسیدگی نمی شود.

وی با تاسف خواندن آمار موجود از ترک تحصیل کنندگان در استان بوشهر اظهار داشت: جذب کودکان و نوجوانان ترک از تحصیل را به فرمانداران و بخشداران اعلام کرده ایم و به عنوان یک اولویت به دنبال مسدود کردن راه های ورودی بی‌سوادی در استان بوشهر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار