آیین افتتاح اجلاس سراسری روسای انجمن صنفی گردشگری در استان مرکزی

انجمن راهنمایان گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به مدت 3 روز میزبان روسای انجمن های صنفی گردشگری کشور می باشد.

کد مطلب: ۵۵۴۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، این اجلاس از 4 تا 6 آذر ماه با حضور استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و روسای انجمن صنفی گردشگری کشور در استانداری مرکزی در حال برگزاری است.

مديركل ميراث فرهنگي استان مرکزی در مراسم افتتاح این اجلاس گفت: استان مركزي سرزمين آفتاب و قطب علمي و مشاهير و مفاخر كشور است. وجود سنگ نگاره هاي تيمره نشان از قدمتي فراتر از تاريخ در اين استان دارد.

سید محمد حسینی افزود: امام خميني (ره)، اميركبير، پروفسور حسابي، كربلايي كاظم ساروقي، شهيدان چمران و محلاتي و.....از افتخارات تكرار نشدني اين خطه مي باشند.

وی ادامه داد: در استان مركزي بيش از دو هزار اثر تاريخي شناسايي شده، يك اثر ثبت جهاني شده،٦٨٠ اثر ثبت ملي، وجود باغات گل، غارها، مناطق حفاظت شده، بازار تاريخي و صنايع دستي، آيين هاي سنتي و ...زمينه ساز رشد و توسعه گردشگري در اين استان را فراهم آورده است.

استاندار مركزي نیز اين عصر را عصر انفجار اطلاعات خواند و گفت: با اشاره به اینکه دنيا همزمان با صدور تكنولوژي فرهنگ را نيز صادر مي كند افراد حاضر راهنماياني هستند كه نسل قبل را به نسل فعلي پيوند مي زنند.

مهندس زماني افزود: ما بايد به معرفي اسوه ها بپردازيم و مسيري درست كه با فرهنگ و اعتقادات ما منطبق باشد، بايد نسل فعلي را با تاريخ پرافتخار ايران پيوند بزنيم.

به گفته وی آشنايي با استان هاي مختلف كشور و ديدن زواياي شناخته نشده از راهكارهاي توسعه گردشگري است.

استاندار مرکزی ادامه داد: این استان با قابليت هاي فراوان مي تواند در اين خصوص رشد نمايد و جایگاه حقیقی خود را در زمینه گردشگری به دست آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار