برگزاری همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب اجتماعی در آموزش و پرورش دلیجان

همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی در سالن جلسات آموزش و پرورش دلیجان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۵۴۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مدیر آموزش و پرورش دلیجان هدف از برگزاری این همایش را ترویج و فرهنگ سازی و خدمات درون و برون سازمانی در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد عنوان کرد.

حجت اله فدایی گفت: آشنا ساختن دانش آموزان با مهارت های زندگی و آموزش مهارت فرزند پروری به خانواده ها از مقولات مهمی است که باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

وی از عدم آگاهی، عدم داشتن مهارت نه گفتن، فقر فرهنگی، بیکاری، بیسوادی و عدم آگاهی خانواده ها با برخی از مسائل زندگی به عنوان عامل مهم ایجاد آسیب های اجتماعی نام برد.

مدیر آموزش و پرورش دلیجان مواجهه و برخورد با انواع مواد مخدر و آسیب های اجتماعی را نیازمند بسیج عمومی و مشارکت تمامی افراد و نهادهای جامعه دانست.

فدایی برگزاری برنامه های پیشگیری در مدارس را از الزامات مصونیت بخش عنوان نمود.

یک مشاور و مدرس دانشگاه نیز آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر را از جمله چالش ها و مخاطرات پرخطر عنوان کرد و گفت: آسیب های اجتماعی سلامت روانی اجتماعی و هویت کودکان و نوجوانان کشور را تهدید می کند.

حسن شفیعی افزود: این مخاطرات در سال های گذشته و با رشد فضاهای مجازی و رسانه های نوین و گسترش انواع بازی ها و سرگرمی ها از عمق بیشتری برخوردار شده که در این راستا توانمند ساختن دانش آموزان و مهارت های اجتماعی به آنان از جمله اقدامات مهم در کاهش آسیب های اجتماعی خواهد بود.

وی ادامه داد: اعتیاد و آسیب های اجتماعی موضوعی است که امروز باید با دید وسیعتر و همه جانبه به آن نگاه کرد و در این عرصه نقش آموزش و پرورش که متولی اصلی تعلیم و تربیت نسل آینده است حساستر و سنگین تر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار