مدیر دانشگاه علمی - کاربردی اصفهان:

دانش آموختگان دانشگاه ها فاقد مهارت کارآفرینی هستند

مدیر دانشگاه علمی- کاربردی اصفهان گفت: دانشگاه‌های کشور تعداد بسیار زیادی نیرو تحویل داده اند که از مهارت لازم برای ورود به بازار کار برخورد نیستند.

کد مطلب: ۵۴۹۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه افزود: یکی از وظایف دانشگاه علمی و کاربردی این است که به این افراد مهارت لازم را ارائه دهد و در کنار آن، افرادی را نیز که صرفاً به صورت مهارتی کار کرده‌اند، جذب کند و مبانی علمی مهارتشان را به آنها بیاموزد.
وی گفت: رسالت دانشگاه علمی کاربردی، تربیت تکنسین‌های توانمند است و به همین دلیل هم کمتر در حوزه تحصیلات تکمیلی ورود پیدا می کند.
قاضی عسگر افزود: در دوره‌های تحصیلات تکمیلی نیروی زیادی در کشور داریم و کشور در حال حاضر به تکنسین های توانمند نیاز دارد.
وی با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: به مناسبت این سالگرد علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه در مقطع کاردانی تا 19 آبان و در مقطع کارشناسی تا 30 آبان فرصت خواهند داشت.
قاضی عسگر با بیان اینکه نظام آموزش‌ عالی و مهارتی کشور سال‌ها پیش تدوین و اهداف آن مشخص شد، افزود: یکی از اهداف این نظام آموزشی، تأمین نیازهای کشور در بخش دانش آموختگان مهارتی است.
وی گفت: تربیت نیروی انسانی ماهر، کارایی و اثربخشی نیروی انسانی، اشاعه فرهنگ کسب‌ و کار مبتنی بر دانش، ارتقاء منزلت اجتماعی آموزش‌های مهارتی در جامعه، توسعه کمی و کیفی مهارت ها مبتنی بر دانش کاربردی و ایجاد هماهنگی میان نظام آموزش‌های مهارتی با سایر نظام‌های آموزشی از جمله اهداف نظام مهارتی کشور است.
مدیر دانشگاه علمی کاربردی اصفهان بیان داشت: یکسری از آموزش‌های کشور دارای فراگیری آکادمیک است که در دبستان‌، دبیرستان‌ و دانشگاه‌های نظری شاهد آن هستیم و یکسری از آموزش‌های نیز مبتنی بر آموزش مهارتی است که در هنرستان‌ ها، مراکز کار و دانش و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارائه می‌شود.
وی آموزش‌های مهارتی کشور را به دو دسته آموزش‌های مهارتی عالی و آموزش‌های مهارتی عمومی تقسیم کرد و افزود: در بخش آموزش‌های مهارتی عمومی، هنرستان‌ها، مراکز کار و دانش و سازمان فنی حرفه‌ای و در بخش آموزش‌های مهارتی عالی نیز دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.
مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور تعداد بسیار زیادی نیرو تحویل جامعه داده اند که از مهارت لازم برای کارآفرینی و ورود به بازار کار برخورد نیستند، تصریح کرد: یکی از وظایف دانشگاه علمی و کاربردی این است که به این افراد مهارت لازم را ارائه دهد و در کنار آن، افرادی را نیز که صرفاً به صورت مهارتی کار کرده‌اند، جذب کند و مبانی علمی مهارتشان را به آنها بیاموزد.
قاضی عسگر در ادامه با مقایسه آموزش‌های علمی کاربردی با آموزش‌های کلاسیک خاطرنشان کرد: آموزش‌های علمی و کاربردی تقاضامحور و آموزش‌های کلاسیک عرضه محور است.
وی با بیان اینکه حدود 70 درصد از دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی هم اکنون به کار اشتغال دارند، گفت: در دانشگاه علمی کاربردی 717 شغل به رشته تحصیلی تبدیل شده است.
قاضی عسگر با بیان اینکه 336 دوره تک پودمان(دوره‌های کوتاه‌ مدت 160 تا 480ساعت) در این دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: دانشگاه علمی و کاربردی اصفهان دارای 49 مرکز در سطح استان است که از این تعداد هشت مرکز وابسته و 35 مرکز تحت نظارت محسوب می شود.
مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، تعداد رشته‌های فعال دانشگاه علمی کاربردی استان را 217 رشته عنوان کرد و بیان داشت: 37 درصد از دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی حرفه‌ای، 26 درصد در مقطع کاردانی فنی، 20 درصد در مقطع کارشناسی حرفه‌ای و 17 درصد در مقطع مهندسی فناوری در حال تحصیل هستند.
وی تعداد کل دانشجویان این دانشگاه در استان را 26 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: 32 درصد دانشجویان در رشته‌های صنعتی، 21 درصد در رشته‌های فرهنگ و هنر، 45 درصد در رشته‌های مدیریت و خدمات اجتماعی و 2 درصد در رشته کشاورزی تحصیل می‌کنند.
قاضی عسگر، سیستم آموزشی این دانشگاه را بسیار انعطاف‌پذیر دانست و تصریح کرد: با توجه به امکان تغییر رشته در تابستان برای دانشجویان و همچنین امکان انصراف از تحصیل و شروع رشته جدید می‌توان علایق دانشجو را کشف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار