افتتاحیه مکمل یاری آموزشگاه شهدای معلم شهرستان قدس

افتتاحیه مکمل یاری قرص آهن و قرص ویتامین D در آموزشگاه دخترانه شهدای معلم2 شهرستان قدس برگزار شد.

کد مطلب: ۵۴۹۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان‌های استان تهران، این مراسم با حضور محمدقاسمی معاون پرورشی، دینا لوری کارشناس تغذیه شبکه بهداشت، مرضیه محمدی کارشناس سلامت و تندرستی در آموزشگاه شهدای معلم برگزار شد.

محمد قاسمی گفت: در قرآن آیه‌های زیادی بانام میوه‌ها شروع‌شده و خدا به آن‌ها قسم‌خورده است که این امر نشان از اهمیت تغذیه روزانه دارد. با توجه به اهمیت تغذیه روزانه در سلامت، باید شیوه‌های تغذیه درست و سالم را فرابگیریم و در علم تغذیه آگاهی‌های لازم را به دست آوریم و بر اساس نیازهای روزانه بدن غذا بخوریم.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان قدس گفت: باید عادت‌های بدغذایی خود را تغییر دهیم و به‌جای آن شیوه‌های درست غذا خوردن را فرابگیریم. مثلاً بعد از غذا بلافاصله چای نخوریم تا آهن غذا به‌درستی جذب شود. مطمئناً تغذیه درست تأثیر بسیار زیادی بر سلامتی و درس خواندن شما دارد.

سپس دینا لوری گفت: مقدار دوز قرص آهنی که مصرف می‌کنید 60 میلی است و باید به مدت 4ماه و هفته‌ای یک عدد توزیع شود. به دلیل بعضی از بیماری‌ها و کمبود آهن بدن، قرص آهن توسط وزارت بهداشت در مدارس توزیع می‌گردد که ویژگی آن حفظ ذخایر آهن بدن است.

کارشناس تغذیه اداره بهداشت شهرستان قدس گفت: اگر کسی دچار کمبود آهن یا مشکلات خونی است باید به پزشک مراجعه کند و دوزه‌ای بالاتری را مصرف کند. از منابع آهن گوشت قرمز، سبزی‌ها بارنگ سبز تیره مثل اسفناج را می‌توان نام برد و بهتر است قرص آهن با آبمیوه‌های ویتامین C یا قرص جوشان دارند مصرف شود.

لوری در مورد ویتامین D گفت: قرص ویتامین D نیز در مدارس توزیع‌شده که به مدت 9ماه و هرماه یک عدد از آن مصرف می‌شود. ویژگی آن جلوگیری از پوکی استخوان و خرابی دندان و نیز بیماری‌های ناشی از کمبود ویتامین D در بدن است. از منابع ویتامین D شامل انواع لبنیات و نور خورشید را می توان نام برد. برای تامین ویتامین D باید هرروز حداقل 15 دقیقه در معرض نور خورشید باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار