حضور معاونین وزرا در شهرستان سراوان

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از مراکز آموزشی شهرستان سراوان بازدید کردند.

کد مطلب: ۵۴۷۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در ادامه سفرهای مسئولین کشوری به شهرستان سروان، قدمی،معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور و شریعتی، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد شهرستان سراوان شدند که در سایت جدید مجتمع آموزش عالی سراوان، مورد استقبال رؤسای دانشگاه ها، فرهنگیان، معتمدین و دانشجویان شهرستان سراوان قرار گرفتند.

در این سفر قدمی رئیس سازمان استثنایی کشور و هئیت همراه از مدارس استثنایی سطح شهرسراوان بازدید و مشکلات این مراکز را از نزدیک مشاهده کرده و برای رفع بسیاری از آن ها قول برای اقدام عاجل دادند.

جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سراوان با حضور نماینده محترم مجلس محمد باسط درازهی، قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشورو شریعتی معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، مولوی حقانی امام جمعه مسجد صدیق اکبر،غلامرضا فرزانه رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان، کیخا و بزرگزاده معاونان فرماندار، رؤسای دانشگاههای آزاد، پیام نور و مجتمع آموزش عالی سراوان، دهواری سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سراوان ،اعضای شورای شهر و شهرستان ، معتمدین و جمعی از فرهنگیان و دانشجویان برگزار گردید.

در این جلسه کیخا معاون سیاسی فرمانداری گفت: از ملموس ترین دستاورد این سفرها که روز گذشته با حضور کمیسیون آموزش و تحقیقات، معاون وزیر آموزش و پرورش و نوسازی مدارس عملیاتی شد، اهداء دو کانکس کلاس درس در مدرسه جهاد آباد بود که دانش آموزان با کمبود فضای آموزشی مواجه بودند و امروز چادرها جمع آوری و کلاسهای پیش ساخته کانکس جایگزین گردید.

در ادامه ی این جلسه، مشکلات، کمبودها، ظرفیت ها و پتانسیل های آموزشی شهرستانهای سراوان سیب و سوران و مهرستان توسط مولوی حقانی، بارانی درازهی رئیس شورای شهرستان سراوان، دهواری سرپرست آموزش و پروش، رؤسای دانشگاههای سراوان و کردی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان مطرح گردید.

درازهی نماینده محترم مردم و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از مشارکت و پیشگامی مردم و خیرین منطقه در مباحث آموزشی تقدیر کرد و گفت: زیربنای مکانهای آموزشی شهرستان حضور مردم و کمکهای آنها بوده که اکنون به بهره وری و استفاده رسیده است. همچنین از معاون وزیر علوم خواستند: به عنوان یادگاری، همکاری لازم برای تبدیل مجتمع آموزش عالی سراوان به دانشگاه سراسری را برای شهرستان رادرنظر داشته باشد

وی همچنین پذیرش دانشجو در دانشگاههای شهرستان از کشورهای همسایه و هم مرز را خواستار شد. و اظهار کرد: محصلین خارجی که از امکانات کشور ایران استفاده می کنند حتما از منافع جمهوری اسلامی در کشور خودشان دفاع خواهند کرد و این موضوع برای امنیت و پیشرفت ایران بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: تجهیزات مدارس استثنایی باید برآورده شود و نیاز قشر ضعیف که عضوی از جامعه ما هستند باید بهتر و بیشتر برطرف شود. و از خدمات قدمی رئیس سازمان مدارس استثنایی کشور و قولهایی که داده شده و منابع مالی که در اختیار این مدارس قرار گرفته تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه شریعتی معاون وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری یاد و خاطره شهیدان محمد زاده و شوشتری را گرامی داشت و از شهدای بلوچ که برای حفظ امنیت و نظام جمهوری اسلامی ایران رشادت نشان داده و دلیر مردی کردند، سپاس گذاری کرد.

معاون وزیر علوم با توجه به پیشرفت علم و فناوری و ویدئو کنفرانسها که می توان مستقیم در ارتباط بود گفت: بر این باورم که دیدارهای میدانی و حضور در مناطق باید انجام پذیرد و از صدا وسیما و رسانه ها انتظار می رود با تهیه فیلم ها و تصاویر بصری که بتواند محرومیت، مشکلات و عقب ماندگی این مناطق را نشان دهد به پیشرفت منطقه کمک کند.

وی تاکید کرد: اکنون تمرکز دولت برای پیشرفت مناطق محروم است که بتوان آنها را به میانگین کشوری رساند و باید زیر ساختها و توجیهات لازم برای ارتقاء دانشگاه فراهم باشد و ما از این امر قویا استقبال می کنیم که برابر قانون خدمت کنیم.

قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور اظهار داشت: مشروعیت همه مسئولین در انجام وظیفه است و عیار مسئولین در خدمت به مردم مشخص می شود.

وی گفت: هزینه های دانش آموزان استثنایی 4 تا 5 برابر هزینه های دانش آموزان عادی است و باید نظام آموزشی متناسب با این عزیزان که عضوی از جامعه هستند، برنامه ریزی کند.

قدمی خاطر نشان کرد: دیدگاه آموزشی بر این است که کلاس آموزشی باید در کنار خانواده باشد و فضای عشق و عاطفه و تحصیل تلفیق شود.

قدمی ریاست سازمان استثنایی کشور بیان کرد: در دولت تدبیر و امید هزینه های ایاب و ذهاب و سرویس دانش آموزان استثنایی از خانواده ها گرفته نمی شود و دولت آنها را پرداخت می کند و هر معلولی که نیاز به تجهیزات و وسایلی از قبیل: سمعک، ویلچر و موارد مشابه داشته باشد، حتما فراهم خواهد شد و هزینه های دارویی دانش آموزان تامین می شود. همچنین وجوه قول داده شده به حساب مدارس استثنایی سراوان تا چند روز آینده واریز خواهد شد.

وی همچنین از پیش بینی ردیف های استخدامی در مدارس استثنایی استان خبر داد و اظهار داشت: مجوز حق التدریس در مدارس استثنایی گرفته شده و مشکل کمبود نیروی انسانی در این مدارس مرتفع خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از حمایت برای ایجاد اردوگاه آموزشی جنوب شرق کشور در سراوان خبر دادند که با روی کار آمدن خیرین بتواند کمک شایانی برای ایجاد این اردوگاه آموزشی در سراوان داشته باشد.

در پایان قدمی از مردم شهرستان سراوان بخاطر مهمان نوازی و همراهی بی نظیر آنان تقدیر و تشکر کرد و گفت: با همدلی مسئولین شهرستانی، دلسوزی و پیگیری های مجدانه نماینده در پایتخت کشور مشکلات شما ان شاالله برطرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار