در گفت وگو با پانا عنوان شد؛

کنترل تورم و بازگشت به تعاملات اقتصادی با دنیا؛ مهمترین دستاورد دولت

یک نماینده مجلس در تشریح عملکرد دولت با اشاره به یکی از دستاوردهای برجام اظهار کرد: ما قادر نبودیم در بازار دنیا پولمان را جابجا کنیم و گاها تا 30 درصد به کشورهای کوچک دنیا رشوه می دادیم؛ اینگونه بود که بابک زنجانی ها به وجود آمدند و ما مجبور به اعتماد به آنان شدیم.

کد مطلب: ۵۳۶۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

مهرداد لاهوتی ضمن تاکید بر ضرورت سنجش عملکرد هر دولتی با توجه به شرایط خودش، به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: اگر اینگونه نگاه کنیم عملکرد دولت یازدهم در نهایت مثبت است. این دولت از لحاظ اقتصادی در شرایط بسیار دشواری قرار دارد. قیمت نفت به پایین ترین سطح خود رسیده که فشار زیادی بر دولت وارد کرده و همچنین برای دریافت مالیات نمی توان فشار زیادی وارد کرد.

وی کار مهم دولت یازدهم را ایجاد آرامش در شرایط نابسامانی اقتصادی عنوان کرد و گفت: کنترل تورم و بازگشتن به تعاملات اقتصادی با دنیا از دیگر اقدامات مهم دولت یازدهم است.

این نماینده مجلس برجام را یک فهم مشترک دانست و تاکید کرد: علاوه بر آنکه اراده برای دستیابی به توافق در دولت وجود داشت؛ مجلس و رهبری نیز در رسیدن به آن کمک کردند.

وی با اشاره به گشایش ها در خصوص فروش نفت ایران نیز خاطرنشان کرد: همان هایی که تا دیروز نفت ما را نمی خریدند امروز خواهان آن شده اند ما پیش تر امکان فروش نفت را نداشتیم و مانند عراق به این سمت رفته بودیم که تنها به اندازه خرید غذا و دارو نفت صادر کنیم.

لاهوتی گفت: ما قادر نبودیم در بازار دنیا پولمان را جابجا کنیم و گاها تا 30 درصد به کشورهای کوچک دنیا رشوه می دادیم؛ اینگونه بود که بابک زنجانی ها به وجود آمدند و ما مجبور به اعتماد به آنان شدیم.

او در خاتمه تصریح کرد: نکته دیگر بحث اسلام هراسی و ایران هراسی بود. در مذاکرات بحث ایران هراسی از اذهان پاک شد؛ اگر چه دشمنی ما و امریکا همچنان در جای خود قرار دارد و خاتمه نخواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار