مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

هویت زن مسلمان در پرورش فرزندان صالح است

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت:‌ هویت اصیل زن مسلمان در تربیت فرزندان شایسته نهفته است که می‌تواند بروز و ظهور حقیقی داشته باشد.

کد مطلب: ۵۳۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا خدیجه جعفری اصل در مراسم آغاز به کار دانشگاه فرهنگیان پردیس خواهران در اردبیل اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های بارز زن مسلمان که در جمهوری اسلامی ایران نیز نمودی حقیقی یافته است، در کنار اعتلای نظام خانواده و تحکیم بنیان آن تربیت فرزندان شایسته‌ای است که در راستای خواسته‌ها و مطالبات بشری بتواند اقدام و حرکت کند.


وی با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب و حضور ارزشمند مردم مسلمان در راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد: همسو با سایر اقشار زنان غیرت‌مند این دیار نیز در راهپیمایی این روز عظیم هویت و اصالت خود را بار دیگر به نمایش گذاشتند و به دنیا ثابت کردند که این ملت در تبعیت از ولایت و رهبری معظم انقلاب لحظه و ثانیه‌ای را به بطالت از دست نمی‌دهند.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در قالب پردیس خواهران و برادران یادآور شد: بعد از چهار سال معلمان فرهیخته ما صاحب دانشگاهی شدند که مدار تعالی و تربیت آنها در مسیر خوداتکایی و شکوفایی ارزش‌ها باشد که در چشم‌انداز نظام اسلامی نیز به تقویت و توسعه این بخش توجهی جدی شده است.


جعفری اصل از نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین ارکان توسعه یک جامعه یاد کرد و گفت:‌ اگر نیروی انسانی به تعهد، تخصص و فناوری‌های جدید مجهز و آراسته باشد، قطعاً می‌تواند تحول‌ساز باشد.


وی به اهمیت و جایگاه نیروی انسانی موجود در آموزش و پرورش در تربیت نسل‌های آینده نیز اشاره کرد و بیان داشت: در قانون اساسی کشورمان نیز به محوریت زنان در حوزه تعلیم و تربیت اعم از خانه و مدرسه توجه شده و شان زنان نیز در همین موضوع نهفته است.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: بعد از پیروزی انقلاب هویت و کرامت زنان که در دوران رژیم پهلوی شکسته شده بود، احیا شد و بر اساس قانون اساسی به زنان شخصیتی ممتاز و متمایز از سال‌های گذشته داده شده، به طوری که در همین راستا ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی و همچنین حوزه‌های تربیتی سبب یک رشد و بالندگی حقیقی شد.


جعفری اصل تصریح کرد:‌ درک ارزش‌ها و جایگاه اصیل زنان و افزایش با مصادیق معرفتی و هویت‌افزایی در 34 سال گذشته سبب شده به دور از هرگونه نگاه افراطی و تفریطی زنان بتوانند تاثیر‌گذار‌ترین مجموعه و قشر در حرکت عظیم انقلابی باشند.


وی ادامه داد: هر چند زنان نیز مانند مردان در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی منطبق بر اصول فکری و ارزشی توانسته‌اند حرکت‌های موثری را انجام دهند، اما امروز زنان ما آنگونه تحول‌آفرین شدند که گاه دشمنان از این هویت و حضور زنان به هراس و نگرانی افتاده‌اند چرا که بیشترین نقش و اصلی‌ترین مدار برنامه‌ریزی آنها در تقویت خانواده و کانون گرم اجتماعی بوده است.


مشاور استاندار اردبیل در امور بانوان ابراز داشت: زنان همچنین نقش اصلی در تربیت نسل آینده و اشاعه فرهنگ درست مصرف و اقتصاد سالم داشته‌اند که در این باب همراهی والدین با مربیان و معلمان نیز خود ارزشمند بوده است.


جعفری اصل با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک دستاورد عظیم انقلاب اسلامی در رشد و بالندگی نیروی انسانی ماهر و متخصص تاکید کرد: انتظاری که می‌رود این است که دانشگاه فرهنگیان بتواند در تربیت دختران آینده‌ساز این جامعه متناسب با ارزش‌ها و هویت اصیل همت کرده و روز به روز فرصت بالندگی را برای نسل آینده فراهم بیاورد.


وی به جانفشانی و رشادت‌طلبی زنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در زمان طاغوت از بین زنان 93 نفر در حرکت‌های ضد شاهنشاهی، 167 نفر در حوادث کشتار مردم در سینما رقص، 37 نفر در مبارزه با گروه‌های ضد انقلاب و سرکردگان آن، بیش از 5 هزار و 273 نفر در جنگ تحمیلی و در این بین در حمله به هواپیمای ایر‌باس ایرانی 10 نفر از زنان این جامعه اسلامی به فیض شهادت رسیدند و همپا با مردان در صحنه حاضر بوده و 367 نیز به درجه جانبازی نائل شده و پنج نفر نیز به عنوان زن آزاده برای این سرزمین افتخار کسب کردند.


مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در پایان سخنان خود با اشاره به 20 سئوال مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در ارتقای سبک زندگی و شاخص‌های آن اذعان داشت:‌ انتظار می‌رود دانشجویان پردیس خواهران دانشگاه فرهنگیان استان بتوانند به این سئوالات پاسخ داده و راهکارهای مناسبی را در تقویت این حوزه ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار