امام جمعه یزد:

فاجعه دردناک منا را نباید از یاد برد

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، در خطبه دوم نماز جمعه نوزدهم شهریورماه، خواستار زنده نگه داشتن یاد شهیدان مظلوم فاجعه دردناک منا و مواخذه دولت قاصر سعودی شد.

کد مطلب: ۵۳۵۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، آیت الله ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) به عموم مردم و بیان فضائل ایشان، به شهادت مظلومانه حضرت مسلم بن عقیل به عنوان پیش قدم در مسیر شهادت اشاره کرد و بیان داشت: شهادت مسلم بن عقیل در روز عرفه مسئله مهمی است که باید به آن توجه نمود چراکه شهادت مظلومانه ایشان مصادف با شهادت ائمه دیگر و عید قربان می باشد و کمتر از ایشان یاد می شود.
آیت الله ناصری در ادامه افزود: از یار با وفای امام حسین(ع) که تا لحظه آخر تا پای جان ایستاد و دفاع کرد، باید درس شهامت، مقاومت و ایثار آموخت.
نماینده ولی فقیه ضمن ابراز تاسف از فاجعه منا، بیان داشت: این فاجعه دردناک و شهادت مظلومانه مسلمانان را نباید از یاد برد. من دیگر مطرح نمی کنم و آقایان گفته اند و شما مردم هم شنیده اید. مسئله را شکافتند و به کشور های اسلامی خطاب کردند که چرا خوابیده اید و حرفی نمی زنید؟ چرا چند هزار انسان اینگونه کشته شوند و بی توجهی شود و صدایتان به گوش نرسد؟
امام جمعه یزد در ادامه دولت سعودی را در اداره حج ناکارآمد خواند و فاجعه منا را نشان ننگی بر پیشانی مفتیان سعودی دانست و ضمن ابراز هم دردی با شیعیان مظلوم بحرین تصریح کرد: این مردم مظلوم چندسال است که مظلومانه ایستاده اند و از خود دفاع و فقط تظاهرات می کنند و حرف می زنند و حق خودشان را می خواهند. اکثریتی هستند از شیعیان که تحت ظلم و ستیز سعودی ها قرار گرفته اند. در بحرین اقلیت بر اکثریت شیعه ظلم می کنند و حتی اجازه انجام فرایض واجب دینی را به آن ها نمی دهند که البته این ظلم هم از توصیه های کثیف دولت سعودی است که در مقابل این ظلم آشکار نیز دنیایی که فساد آن را فراگرفته، سکوت نموده است.
آیت الله ناصری با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری پیرامون برنامه ریزی کانون خانواده بیان داشت: حفظ کانون خانواده امر مهمی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره نموده اند و امیدواریم دولت مردان هرچه سریعتر برای این فراز ها و دستورات خوب، برنامه ریزی کنند. توصیه من به اساتید دانشگاه، حوزه های علمیه، خانواده ها، مراکز علمی و مسئولان استانی آن است که این برنامه را پیش روی خود بگذارند و در ارتباط با مسائل حفظ کانون، ارزش، ارتباط، سلامت، معنویت و جهت خانواده و همچنین فرهنگ ازدواج و در رفع موانع نادرست آن گامی بلند بردارند و اقدامی جدی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در ادامه افزود: دشمن با فعالیت خود در فضای مجازی می کوشد تا بنیان خانواده را سست کند و سمت و سوی آن را به فرهنگ نادرست غربی خود جهت دهد. نوجوانان و جوانان مارا جذب و کانون عاطفه و محبت را از آن ها جدا کنند و فساد و فحشا را در عین کاهش جمعیت پا برجا نمایند.
آیت الله ناصری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد در آخر مردم را به پرداخت زکات که از فرایض واجب الهی است، فراخواند و اظهار کرد: زکات بپردازید تا طبق وعده خداوند محصولات شما دچار آفت نشود و فقر به خانه هایتان ورود پیدا نکند. خداوند منان نزدیک به 30 آیه در قرآن کریم پیرامون زکات سخن به میان آورده و هربار وعده جایگزینی چند برابری اموال پرداخت شده را داده است.

/خبرنگار: سجاد جدیدی - کوثر دهستانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار