رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

ظرفیت صادرات 150 میلیون دلار کالا و خدمات در اردبیل وجود دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات بیش از 150 میلیون دلار کالا و خدمات فنی، مهندسی از استان اردبیل به کشورهای مختلف وجود دارد که هنوز نتوانستیم تمام ظرفیت‌های صادراتی خودمان را به نقطه پویایی برسانیم.

کد مطلب: ۵۳۳۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،سید حامد عاملی اظهار کرد: حجم عمده‌ای از صادرات استان اردبیل را محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی و مصنوعات پلاستیکی تشکیل می‌دهد که عمده صادرات نیز به کشورهای آذربایجان، عراق و کشورهای آسیای میانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری گمرک سعی بر این بوده تا موانع صادرات برطرف شده تا تجار و بازرگانان بتوانند به راحتی امر صادرات را انجام دهند، تصریح کرد: هر چند ما با یک روند رو به رشد صادرات در سه سال دولت تدبیر و امید روبه‌رو بودیم اما هنوز ظرفیت صادرات استان اردبیل به نقطه مطلوب نرسیده به طوری که ما باید به رقم 150 میلیون دلار صادرات سالانه دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جهش 15 درصدی صادرات را در طول سال یک جهش تدریجی و امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: صادرکنندگان ما با مشکلاتی همچون نبود برخی از تجهیزات و امکانات گمرکی، موانع صادراتی از سوی کشور مقابل و همچنین عدم حمایت از صادرات و پرداخت نشدن مشوق‌ها و جوایز صادراتی روبه‌رو هستند که به نظر می‌رسد با ارائه بسته‌های تشویقی بتوان صادرات غیرنفتی را توسعه داد.

عاملی با یادآوری اینکه احیای ظرفیت‌های صادراتی استان اردبیل در بخش کشاورزی و محصولات متنوع آن مورد تاکید استاندار اردبیل است، افزود: بیشتر واحدهای تولیدی صادرات‌محور با کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبه‌رو هستند که برای رفع این مشکلات ضروری است تا یک نگاه واقع‌بینانه انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار