خیز بلند آذربایجان غربی به سمت عمران و توسعه در دولت یازدهم

معاون امور عمرانی استاندار :50 طرح و پروژه عمرانی ملّی و ملّی استانی شده تا پایان سال 96 در آذربایجان غربی به بهره برداری میرسد.

کد مطلب: ۵۳۱۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، معاون امور عمرانی استاندار گفت :50 طرح و پروژه عمرانی ملّی و ملّی استانی شده تا پایان سال 96 در آذربایجان غربی به بهره برداری میرسد.

تقی کهوریان در برنامه تلویزیونی دولت و مردم ویژه برنامه هفته دولت از مرکز آذربایجان غربی با گرامی داشت هفته دولت گفت:تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای 80 درصد از برنامه های اولویت دار در دولت یازدهم است و برهمین اساس در آذربایجان غربی 50 پروژه عمرانی ملّی و ملّی استانی شده شناسایی شده که برای تکمیل این طرح ها نزدیک به 10000 میلیارد ریال مورد نیاز است و با تخصیص 100 درصدی اعتبار مورد نیاز در تا پایان سال 96 به بهره برداری می رسند.


وی با بیان اینکه برای تکمیل راه آهن مراغه به ارومیه افزون بر 4هزارو700 میلیارد ریال مورد نیاز است اظهارداشت:راه آهن مراغه به ارومیه جدای از این طرح ها است و ریاست محترم جمهوری برای تامین اعتبار این پروژه قول مساعد داده بودند که در سفر اخیر وزیر راه وشهرسازی این وعده نیز قطعی شد.


معاون امور عمرانی استاندار خاطرنشان ساخت:از 4 ایستگاه اصلی این پروژه ایستگاههای میاندوآب و مهاباد که سالهای گذشته به بهره برداری رسیده است برای تکمیل نواقصات آن 35 میلیارد ریال ، تکمیل ایستگاه نقده 55 میلیارد ریال و ایستگاه ارومیه 150 میلیارد ریال مورد نیاز است و ایستگاه نقده براساس برنامه زمانبندی پاییزامسال به بهره برداری می رسد.


این مقام مسئول ادامه داد: زیرسازی مسیر 75 کیلومتری ایستگاه نقده به ارومیه بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با وعده ای که مسئولین وزارت راه وشهرسازی داده اند با توجه به خرید ریل مورد نیاز، این طرح سال آینده به اتمام رسیده و مرکز استان به شبکه سراسری متصل می شود.


وی همچنین اظهارداشت: در کنار این طرح ها 5هزار و 750 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در 28700 هکتار از زمینهای کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه تصویب شده است که با احتساب یکهزار و 600 میلیارد ریال اعتبار تصویب شده در سفر ریاست جمهوری گام بلندی برای مدیریت منابع آبی استان برداشته خواهد شد.


معاون امور عمرانی استاندار افزود:مجموع اقدامات دولت در اختصاص اعتبارات و با تکمیل طرحهای در دست اجرا وضعیت روشن و امیدوار کننده ای از توسعه عمرانی و اقتصادی استان نوید می دهد.


وی با اشاره به پروژه های افتتاحی در هفته دولت امسال افزود:در این مناسبت 335 پروژه عمرانی و اقتصادی با 7هزار میلیاردو 390 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری میرسد .


تقی کهوریان بابیان اینکه در 3 سال گذشته افزون بر 60 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی استان هزینه شده است افزود: 50 درصد این اعتبارات در 6 ماهه نخست امسال در سفر رییس جمهور و هفته دولت افتتاح شده است.


معاون امورعمرانی با بیان اینکه تکمیل زیرساختهای استان مورد تاکید مقام عالی استان نیز است افزود: راه آهن مراغه به ارومیه, باقی مانده کریدور غرب کشور,تکمیل. آن تا ایواوغلی، راههای آنتنی استان به سمت پایانه های مرزی، آزاده راه ارومیه به تبریز و سد سیلوه ، کانال جلدیان و شبکه آبیاری و زهکشی پیرانشهر و همچنین ، سد کانی سیب و تونل انتقال آن و شبکه های آبیاری تحت فشار از جمله این طرح ها است.


وی ادامه داد:پروژه راه آهن ارومیه به تبریز از دیگر طرح های است که سرمایه گذار طرح آماده احداث این پروژه است و با توجه به حمایتهای دولت از این طرح با بهره برداری از آن تحرک بزرگی را در بخش های سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان را شاهد خواهیم شد.
معاون عمرانی استاندار تکمیل جاده های استان به سمت مرزها و پایانه های مرزی , تکمیل زیرساختها و تجهیز امکانات گمرگی در پایانه های استان را از دیگر برنامه های مسئولین استانی برشمرد و اظهار داشت: تعریض جاده ارتباطی نقده به پیرانشهر و تمرچین و تکمیل پایانه مسافری سرو , احداث پایانه مرزی رازی در خوی و احداث جاده دسترسی به پایانه مرزی پلدشت در راستایی رونق بخشی به اقتصاد استان است.


تقی کهوریان در بخش دیگری از سخنان خود به منابع اعتباری استان در سال جاری نیز اشاره ای کرد و گفت:2هزار و 520 میلیارد ریال اعتبارات تمکل دارایی سرمایه استان، 371 میلیارد ریال اعتبارات قانون استفاده از متوازن از امکانات کشور شامل 1480 میلیارد ریال پروژه های ملّی استانی شده و 8010 میلیارد ریال اعتبارات طرح های ملّی پیوست قانون بودجه سال جاری را از دیگر منابع اعتباری مصوب برای انجام اقدامات دولت برای توسعه استان و جبران عقب ماندگی ها در حوزه های مختلف آموزشی؛ درمانی و زیرساختی برشمرد.


معاون امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه عمران شهری از مهمترین مباحث توسعه و رفاه اجتماعی است گفت:امسال از مجموع 17 هزارو 250 میلیارد ریال اعتبارات پیش بینی شده در بودجه شهرداریهای استان دوازده هزارو 600 میلیارد ریال در فصل بودجه عمرانی است که درصورت تحقق 50 درصدی آن نیز اقدامات خوب عمرانی در بخش عمران شهری در استان شاهد خواهیم بود.


تقی کهوریان در ادامه این سخنان خود اظهار داشت: دولت یازدهم برای جبران عقب ماندگی مناطق کم برخوردار با اجرای قانون متوازن از امکانات کشور گام عملی را برای تحقق عدالت اجتماعی برداشته است و به همین منظور افزون بر 19 هزار میلیارد ریال در شهرهای آذربایجان غربی در جهت ارتقاء 20 شاخص تعریف شده طی سال جاری و سالهای برنامه ششم توسعه اختصاص می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار