رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مطرح کرد:

طرح کمک به واحد های راکد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت : به واحد های راکدی که پیشرفت فیزیکی بالای60 درصد دارند و امکان فروش محصول دارند ولی به دلیل مشکلات مالی شرایط تولید را از دست داده اند کمک می کنیم.

کد مطلب: ۵۲۹۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران مس فروش در حاشیه افتتاحه کارخانه تولید کننده مواد شیمیایی و ضد عفونی کننده بیمارستانی در شهرک صنعتی صفا دشت که با حضور خسرو تاج قائم مقام وزیر ، جلو دار زاده مشاور امور بانوان و مسئولین استانی برگزار شد گفت:در هفته دولت قرار داریم معمولا در تمام سال برنامه های افتتاحیه انجام می شود اما بعضی از افتتاحیه ها را ما درمناسبتهای مختلف مانند هفته دولت قرا می دهیم.

وی افزود:28 واحد صنعتی در سال جاری در تهران در حال افتتاح است که2 واحد مهم آن در هفته آیینده توسط معاون وزیر افتتاح خواهد شد که دو واحد آن امروز با حضور آقای خسرو تاج انجام شد.
وی میزان سرمایه گزار ی این واحد ها به ارزش 920میلیاردعنوان کرد و گفت حدود 30 هزار 400نفر در حال اشتغال در ا ین واحد ها هستند.
مس فروش گفت :ما درحوزه اقتصاد با سه محور رفع موانع تولید ، تولید صادرات غیر نفتی و تولید اشتغال روبه روهستیم و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی درحوزه تخصصی گام بر می داریم.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این سه محور را انجام دهیم باید شرایطی را فراهم کنیم که بتوانیم بهترین نتیایج حاصله را بدست آوریم
وی افزود: همه به مشکلات اشراف دارند و ما همه توان خود را با برگزاری جلسات متععد برای حل این مشکلات معطوف کردیم
رئس سازمان صنعت معدن و تجارت گفتند: هفت پروژه اساسی در حوزه اقتصادمقاومتی وجود دارد که از این 7مورد 4 مورد مربوط به استان تهران می باشد
وی ممنوعیت استقرا در شعاع 120کیلومتری و ساماندهی واحدهای غیر متوازن را از اهداف و پروژه های مهم استان تهران دانست و افزود ما باتوجه به قابلیتهایی که داریم این بستر را فراهم می کنیم .
ایشان 4 پروژه مهم اقتصاد مقاومتی را تامین مالی طرح های بالای پیشرفت فیزیکی 60 درصد -حمایت ازتامین سرمایه در گردش برای واحد هایی که امکان فروش محصول دارند ولی به دلیل مشکلات مالی شرایط فروش را از دست داده اند، مدیریت واردات و مدیریت صادرات برشمرد.
خسرو تاج در حاشیه این مراسم مبنی بر عملکرد کارت های بازرگانی در یک سال گذشته گفت: هم اکنون 30 هزار کارت بازرگانی معتبر در کشور وجود دارد که درصدی از آن فعال است.
وی افزود: در یک ساله گذشته گزارشاتی مبنی بر سو استفاده از کارت های تجاری توسط سایر افرادی دریافت شده که از تیر ماه سال گذشته بر اساس بخشنامه وزیر صنعت به کلیه اتاق های بازرگانی ، کار رسیدگی بر کارت های صادره انجام می شود.
خسرو تاج با بیان اینکه طی یک سال گذشته حداقل 555 کارت بازرگانی به دلیل عدم صلاحیت دارنده کارت باطل شده اظهار داشت: 150 کارت نیز به دلیل نقص مدارک تعلیق شده است و چنانچه طی زمان مشخص نواقص آن برطرف نشود این کارت ها نیز باطل خواهد شد .
وی ادامه داد: کارت بازرگانی مانند تصدیق راهنمایی و رانندگی می باشد که بیانگر صلاحیت مشخص برای رانندگی می باشد و از این رو دارندگان این کارت با در اختیار داشتن آن صلاحیت خود را برای فعالیت در تجارت جهانی احراز می کنند.
وی تاکید کرد: ضروریست دارندگان کارت بازرگانی دقت کنند با دادن وکالت ، کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند .
مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: چنانچه مشخص شود افرادی با سو استفاده از کارت بازرگانی دیگران به امر تجارت خارجی می پردازند مرتکب خلاف شدند و ترخیص کالای آنان از گمرکات امکان پذیر نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار