در کلینیک گل و گیاه منطقه ۷ برگزار می شود؛

آموزش کاشت گیاهان دارویی به شهروندان

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 7 از آموزش کاشت و برداشت گیاهان دارویی ویژه فصل تابستان، در 3 مرکز آموزش گل و گیاه معلم، جوان و آزادگان واقع در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۸۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل روابط عمومی شهرداری منطقه 7، محمد علی شعبانی با اعلام این مطلب افزود: در این کلاس آموزشی طریقه کاشت و برداشت رازیانه، شمعدانی عطری، سوسن انبر، نعنا، پونه و به لیمو که ریشه درمانی دارند به شهروندان آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی در مراکز گل و گیاه منطقه با هدف آشنایی، تشویق و ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به نگهداری گل و گیاه و فضای سبز شهری برگزار می شود، تصریح کرد: کلینیک گل و گیاه منطقه کلاس های آموزشی خود را همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 10 در مراکز آموزش گل و گیاه برگزار می کند.
به گفته معاون شهردار منطقه 7 دوره های آموزشی و مشاوره گل و گیاه ویژه فصل تابستان با موضوعاتی از قبیل نگهداری گیاهان آپارتمانی، سبزیکاری، گل های پیازی، آفات و بیماری ها، هرس و تکثیر رز، تراریوم، گل های فصلی، عملیات به زراعی، میوه درمانی، پرورش کاکتوس، خواص مرکبات، هرس درخت و درختچه، دمنوشهای گیاهی، خانه سبز، کاشت و خواص سیر و آلوئه ورا، ورمی کمپوست، کودهای خانگی برای تغذیه گیاهان و کاشت چمن برگزاری می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندانی که در کلاس های رایگان کلینیک گل و گیاه منطقه ثبت نام کنند و به طور مرتب در این کلاس ها حضور داشته باشند یک قطعه زمین زراعی برای تولید محصول تحویل می گیرند.
شعبانی در خصوص واگذاری زمین های زراعی به شهروندان، گفت: امروزه با کوچک تر شدن منازل شهروندان و زندگی آپارتمان نشینی و محدودیت فضای سبز در منازل، قطعه زمینی به شهروندانی که در هر یک از کلاس های رایگان این مرکز شرکت کنند اهداء می شود.
وی تصریح کرد: این طرح با هدف انجام کار عملی کشاورزی و کاشت سبزی در این زمین ها، یادگیری کشاورزی و باغبانی، عملیات وجین و حذف علف هرز باراهنمایی کارشناسان انجام می شود و شهروندان محصولات تولید شده بدون استفاده از کودهای شیمیایی را به خانه شان می برند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار