در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

گسترش طرح مراقبان خانگی بهزیستی/ ارائه خدمات بر اساس نیاز معلولان

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی درخصوص وضعیت اجرای طرح توانبخشی در منزل از گسترش این طرح در استان های مختلف خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۸۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد

حسین نحوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: ارائه خدمات توانبخشی در منزل در دستور کار بهزیستی قرار دارد و در این زمینه به داوطلبان آموزش های لازم داده می شود. طرح مراقبین برای معلولان و سالمندان اجرا می شوند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با تأکید بر گسترش خدمات توانبخشی در منازل تصریح کرد: بر اساس این طرح خدمات توانبخشی رایگان به جامعه هدف سازمان بهزیستی از جمله معلولان و سالمندان ارائه خواهد شد و متقاضیان دریافت اینگونه خدمات می‌توانند با مراجعه به دفاتر بهزیستی از جزئیات این طرح مطلع شوند.


وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی بر اساس نیازهای معلولان ارائه می شود، گفت: همچنین وسایل توانبخشی بر اساس نیازهای معلولان تحت پوشش ارائه می شود که در سال جاری با برنامه ریزی صورت گرفته توانستیم اعتبارات بخش توانبخشی را 30 درصد افزایش دهیم.


این مقام مسئول همچنین درباره اجرای طرح مبتنی بر جامعه نیز توضیح داد: هدف از اجرای این طرح در واقع بازتوانی افراد کم توان و معلول است که در حال حاضر همه مناطق روستایی تحت پوشش طرح توان‌ بخشی مبتنی بر جامعه هستند.


معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، معلولان در تمامی نقاط دور از دسترس شناسایی می شوند و خدمات توانبخشی به این افراد ارائه می شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار