استاندار استان مركزی:

بازیافت زباله ها در چرخه مصرف بسیار مهم است

خبرگزاری پانا: استاندار استان مركزی گفت: تولید زباله در جوامع بشری امری اجتناب ناپذیر است و مدیریت و بازیافت این زباله ها در چرخه مصرف بسیار مهم است.

کد مطلب: ۵۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی اكبر شعبانی فرد در نشست اعضای كارگروه مدیریت پسماند استان مركزی افزود: خوشبختانه در كشور ما قوانین خوب و زیادی در زمینه مدیریت پسماند وجود دارد كه باید اجرایی شوند.

وی ادامه داد: تدوین قوانین مناسب، تامین اعتبار، فراهم كردن تسهیلات لازم ، اجرا، نظارت، آموزش و فرهنگ سازی از مهمترین موضوعاتی است كه برای رفع آلودگی محیط زیست باید به آن توجه كرد.

استاندار استان مركزی اظهار داشت: موفقیت مدیریت پسماند و تلاش برای برخورداری از محیط زیست سالم و پاك در گروی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است.

شعبانی فرد تصریح كرد: جداسازی زباله از مبداء امری ضروری و مهم است كه باید این موضوع توسط رسانه ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در جامعه نهادینه شود.

وی بیان داشت: فراورده های تجدیدپذیر در مدیریت پسماند باید به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و این موضوع به صورت علمی و تخصصی واكاوی شود تا تولید زباله كاهش یابد.

استاندار استان مركزی تأكید كرد: روزانه حدود 450 هزار تن پسماند كشاورزی در كشور تولید می شود كه می توان با برنامه ریزی اصولی و علمی آنها را بازیافت و به مواد مغذی همچون خوراك دام و طیور و كودهای ارگانیك تبدیل كرد.

شعبانی فرد ابراز داشت: دفن غیربهداشتی زباله و اهمیت ندادن به پسماند موجب ورود شیرابه ها به ذخائر آب های زیرزمینی و شیوع انواع بیماری ها در انسان می شود.

وی خاطرنشان كرد: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی باید برای بی خطرسازی پسماندهای پزشكی در مطب ها، درمانگاه ها و مراكز بهداشتی كوچك چاره ای بیندیشد و این پسماندها باید با استفاده از دستگاه اتوكلاو، بی خطر شوند.

استاندار استان مركزی در پایان گفت: مدیریت پسماند در بخش عفونی و پزشكی، صنعت، نخاله های ساختمانی، تولید زباله توسط مردم در شهرها و روستاها و كشاورزی باید با برگزاری همایش های تخصصی كاربردی مورد بررسی قرار گرفته و نتایج آن در جامعه عملیاتی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار