در نهمین دوره متوالی;

آذربایجان شرقی مقام دوم مسابقات بین المللی لیگ علمی پایا را کسب کرد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی با کسب پنج مدال طلا و نقره، مقام دوم نهمین دوره مسابقات بین المللی لیگ علمی پایا را احراز نمود.

کد مطلب: ۵۲۶۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی گفت:مسابقات بین المللی لیگ علمی پایا سالانه در رشته های علوم پایه (دوره اول متوسطه) و ریاضی، فیزیک، زیست و شیمی (دوره دوم متوسطه) در سه مرحله مقدماتی و نیمه نهایی و نهایی به صورت تیمی و انفرادی برگزار می گردد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد:دانش آموزان بسیجی استان به صورت 812 تیم پنج نفره در این رقابت ها شرکت کردند که از بین 9 هزار و 940 تیم از کل کشور،42 تیم پنج نفره از استان به مرحله نهایی راه یافتند.
پاشایی افزود:در رقابت های نیمه نهایی کشوری، آزمون بین دو هزار و 485 تیم پنج نفره برگزار شد که از استان آذربایجان شرقی 3 تیم در رشته علوم پایه با کسب امتیاز بالا به رقابت های نهایی راه یافتند.
وی افزود: مرحله نهایی نهمین دوره مسابقات لیگ علمی پایا با شرکت 8 تیم 5 نفره در رشته علوم پایه و 61 تیم 5 نفره در رشته های ریاضی، شیمی، فیزیک از سراسر کشور در محل دانشگاه پردیس شهید عباسپور تهران برگزار شد.
مسئول تعلیم و تربیت استان افزود: 2 تیم شرکت کننده استان از آموزشگاه فرزانگان ناحیه یک تبریز در بخش تیمی موفق به کسب مدال طلا و مدال نقره این رشته شدند و همچنین در بخش انفرادی مائده چوپانی موفق به دریافت مدال طلا ، فاطمه شعوری و سنا حسن زاده به صورت مشترک مدال نقره را ازآن خود کردند.
پاشایی اظهار داشت: سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا آذربایجان شرقی در مجموع با کسب پنج مدال طلا و نقره و تعداد بالای ثبت نام لیگ علمی در مرحله مقدماتی، مقام دوم نهمین دوره مسابقات بین المللی لیگ علمی پایا را احراز نموده و با اخذ لوح تقدیر و تندیس از طرف سردار نقدی رئیس محترم سازمان بسیج مستضعفین مورد تشویق قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار