تولیت آستان قدس رضوی گفت:

امام رضا(ع) اسوه مقاومت و پایداری برای تمام مجاهدان عالم هستند

تولیت آستان قدس رضوی در جشن مقاومت گفت: امام رضا علیه السلام اسوه مقاومت و پایداری برای تمام مجاهدان عالم هستند.

کد مطلب: ۵۲۶۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جشن بزرگ مقاومت که برای اولین بار با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه جهان اسلام و جمع کثیری از دلدادگان و عاشقان حضرت رضا(ع) در صحن جامع رضوی برگزار شد، امام رضا(ع) را مجاهدی خستگی ناپذیر در راه حق دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) در سیره مطهرشان تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کردند و با ایجاد تشکیلات منسجم اسلامی عباسیان را به زانو در آوردند.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به گفت‌وگوهای علمی امام رضا(ع) با علمای سایر ادیان، خاطرنشان کرد: حضرت رضا(ع) کانون و مرکزیت گفت وگوی میان ادیان بودند و ایشان را می‌توان بنیانگذار گفتمان میان ادیان و مکاتب گوناگون دانست.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه با شهادت، حبس و ظلم، حق نابود نمی‌شود، به شور روز افزون حسینی اشاره و تصریح کرد: یزیدیان تلاش کردن با شهادت امام حسین(ع) و اسارت اهل بیت ایشان نهضت حسینی را نابود کنند، اما نهضت عاشورا تازه پس از شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) آغاز شد و امروز نیز چنین است، استکبار با به شهادت رساندن شیخ نمر و به اسارت کشاندن شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم قادر به کنترل جریان حق نخواهد بود، این سنت الهی است که راه الهی و حق با کشتن و به اسارت کشاندن نابود نخواهد شد.
وی تنها راه مصون سازی جوانان در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های خارجی را تقویت ظرفیت عبودیت در آنها خواند و اضافه کرد: تنها راه مصون سازی جوانان در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های استکبار، بالا بردن ظرفیت معنوی آن هاست و این ظرفیت جز با عبادت، بندگی پروردگار، تاسی به سیره اهل بیت(ع)، دشمن شناسی و ایستادگی بر حفظ ارزش‌ها ایجاد نمی‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام را بهترین مکان برای ظرفیت سازی خواند و افزود: انسان با ظرفیت در فراز و فرودهای زندگی خود را نمی‌بازد و میدان حق را خالی نخواهد کرد.
تولیت آستان قدس رضوی در فراز دیگری از سخنان خود به تبیین موضوع کرامت پرداخت و با بیان اینکه پیروی از سیره کریمان، تنها راه رسیدن به کرامت است، تصریح کرد: کرامت جز در پرتوی عبودیت پروردگار متعال حاصل نمی‌شود و فرد کریم از هیچ قدرتی در عالم جز خداوند هراس ندارد، زیرا قدرت تنها از آن خداست.
وی افزود: آن شجاعتی که باعث می‌شود امام راحل(ره) در برابر مستکبران عالم خروش برآورند و رهبری معظم انقلاب مقتدرانه در برابر مستکبران بایستند، کرامتی بوده که به سبب انوار احکام الهی و آموزه‌های اهل بین عصمت و طهارت علیهم السلام ایجاد شده است.
ن ظام اسلامی پرچمدار صیانت از کرامت انسان است
عضو شورای عالی حوزه علیمه خراسان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی پرچمدار کرامت انسانی در جهان است، گفت: دعوای ما با استکبار جهانی بر سر «کرامت انسانی» است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیام و دعوت کریمان آن است که انسان کرامت انسانی‌اش را حفظ کند، تصریح کرد: اگر انسان بخواهد به مقام کرامت برسد، فقط باید در مسیر الهی حرکت کند. سیره نورانی رضوی ما را به تقوای الهی می‌خواند و امروز رهبری معظم این انقلاب پرچم کرامت انسان را به دست گرفته‌اند.
وی با اشاره به جایگاه رفیع زیارت خاطرنشان کرد: اعتاب مقدسه جایگاه‌های عبادت و بندگی و انسان سازی بوده و این آستان‌های مقدس به برکت وجود حضرات معصومین علیهم السلام دستگاه انسان سازی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار