امکان خدمات ارزی و گشایش اعتبار بانک سامان در هندوستان فراهم شد
توسعه خدمات بانک های ایرانی در خارج از کشور که از پسابرجام آغاز شده، همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد به طوری که بانک سامان با همکاری بانک آی.دی.بی.آی(IDBI) هندوستان، روابط کارگزاری برقرار و خدمات ارزی در این کشور ارائه می دهد.
به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی بانک سامان، با هدف گسترش روز افزون روابط کارگزاری بانک های ایرانی با بانک های خارجی، از این پس امکان ارسال حواله، گشایش، معامله و پرداخت اعتبارات اسنادی بانک سامان (به ارز روپیه هندوستان) به نفع ذی نفعان هندی از طریق این بانک هندی (IDBI Bank Ltd) امکان پذیر شده است.
براساس این گزارش، بانک سامان اکنون با بیش از ۳۳۰ بانک در ۶۹ کشور جهان از جمله هندوستان، ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، ترکیه، اسپانیا، فرانسه، جمهوری چک و چین روابط کارگزاری دارد که با بهره گیری از این شبکه گسترده، امکان صدور ضمانت های ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، انجام بروات اسنادی و حوالجات ارزی فراهم است.
براساس اعلام این بانک، تجار و بازرگانان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند با شماره تلفن ۲۳۰۹۵۵۰۱-۰۲۱ تماس بگیرند.
به گزارش ایرنا، با لغو تحریم ها، علاوه بر متصل شدن دوباره ۱۲ بانک شامل بانک مرکزی، تجارت، رفاه کارگران، توسعه صادرات، سپه، پست بانک، صنعت و معدن، ایران و اروپا، توسعه تعاون، سینا، ملت و ملی به سوئیفت، نقل و انتقال منابع بین اشخاص حقیقی، حقوقی خارجی و ایرانی مجاز شد و مشارکت و روابط کارگزاری بانکی مشترک بانک های ایرانی و خارجی گسترش یافت.
همچنین در سایه برجام، فعالیت های متعارف بانکی همچون گشایش اعتبار اسنادی و صدور ضمانت نامه بانکی که از اقدامات کلیدی برای امور تجاری به شمار می رود، نیز امکانپذیر شد.
نتیجه مستقیم امکان صدور حواله ارزی به صورت مستقیم توسط بانک های ایرانی را می توان در کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی هزینه مبادلات جست و جو کرد که در نهایت به رقابتی شدن کالاهای تولید داخل و کاهش هزینه ها منجر می شود.
همچنین ارائه خدمات پیام رسانی مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله سوئیفت و انجام همه خدمات مرتبط امور مالی و بانکی شامل کمک های فنی، آموزشی، بیمه، بیمه اتکایی، حمل ونقل، واسطه گری و هرگونه خدماتی که به طور متعارف برای انجام این فعالیت ها لازم است، برای نظام بانکی مهیا شد.
ارسال دیدگاه