نهاوند میتواند پایتخت کتاب کشور شود

رئیس اداره ارشاد نهاوند تأکید کرد: نهاوند پتانسیل لازم برای انتخاب به‌ عنوان پایتخت کتاب کشور را دارد.

کد مطلب: ۵۲۵۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزرش پانا از همدان، محمود مصباح بر وجود زیرساخت‌های مناسب در این شهرستان برای انتخاب به‌عنوان پایتخت کتاب کشور تأکید کرد.

وی افزود: مردم فرهنگی و مسئولان دلسوز و خدمتگزاری در این شهرستان حضور دارند و با همدلی و هماهنگی که در بین تمامی دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم وجود دارد می‌توان اطمینان داشت نهاوند به‌عنوان پایتخت کتاب در سومین دوره در کشور انتخاب می شود .

مصباح عنوان کرد: علاوه بر وجود زیرساخت مناسب شاخص‌های دیگری در این انتخاب مدنظر است که باید با هماهنگی و همکاری به این استانداردها برسیم.

وی گفت: نوآوری و خلاقیت در بحث ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب و کتاب‌خوانی در بین مردم و به‌خصوص جوانان و نوجوانان در این انتخاب امتیاز ویژه‌ای خواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت بخش‌های مختلف ازجمله صنوف و بازاریان، ادارات، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و کارکنان آن‌ها و به‌ویژه حضور مردم در این عرصه را از نکات موردتوجه در داوری دانست.

وی افزود: در ۲ سال گذشته به ترتیب شهرهای اهواز و نیشابور افتخار این عنوان را داشته‌اند که این امر موجب حمایت‌های مالی و معنوی بسیاری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرها در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی شده که از آن جمله می‌توان به اعطای ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه توسعه کتاب و کتاب‌خوانی و همین مبلغ به‌عنوان تجهیزات در امر مطالعه اشاره کرد.

مصباح هدف اصلی از برگزاری این برنامه و انتخاب پایتخت کتاب در کشور را نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه عنوان کرد و گفت: این موضوع باید به‌طور جدی در دستور کار تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد و این امر شروعی برای توسعه هر چه بیشتر مطالعه در نهاوند باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار