نقش مهم بانوان در مدیریت خانه و تحکیم بنیاد خانواده

بافت فرهنگی، اجتماعی خانوارهای ایرانی به گونه‌ای است که بانوان ما اصلی‌ترین نقش را در مدیریت خانه و تحکیم بنیاد خانواده ایفا می‌کنند و بیشترین نقش را در تهیه و استفاده از وسایل خانه و ملزومات زندگی دارند و اگر آموزش ببینند تا وسایل استاندارد خریداری و درست از آنها استفاده کنند به کاهش مصرف برق کمک می شود.

کد مطلب: ۵۲۴۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان یکشنبه 17 مرداد 95 درسالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد.

سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این همایش ضمن اشاره به این که با فرهنگ سازی و آموزش گروههای مختلف مردم تلاش کرده ایم تا از مشارکت همگانی برای کاهش مصرف برق استفاده کنیم، گفت:امروزه زنان در تمامی ابعاد اقتصادی، اجتماعی و تربیتی نقش بسیار مهمی ایفاء می‌کنند و توانسته‌اند این وظیفه خطیر را متناسب با نیازهای هر زمان به نحو مطلوبی انجام دهند و اگر در مدیریت مصرف نیز نقش خود را جدی بگیرند به نتایج خوبی می رسیم.

بهادیوند چگینی اظهارکرد: بافت فرهنگی، اجتماعی خانوارهای ایرانی به گونه‌ای است که بانوان ما اصلی‌ترین نقش را در مدیریت خانه و تحکیم بنیاد خانواده ایفا می‌کنند و بیشترین نقش را در تهیه و استفاده از وسایل خانه و ملزومات زندگی دارند و اگر آموزش ببینند تا وسایل استاندارد خریداری و درست از آنها استفاده کنند به کاهش مصرف برق کمک می شود.

بهادیوند چگینی ادامه داد: شاید در اکثر خانوارهای ایرانی به ویژه خانوارهای شهری بیش از۹۰ وسیله برقی وجود داشته باشد، ‌ وسایلی مثل تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ‌گوشت، مایکرویو، سرخ‌کن، کامپیوتر، ویدئو، رادیو ضبط، اتو، ماشین ظرفشویی، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آب‌میوه‌گیری، مخلوط کن، پلوپز، سشوار که نوع استفاده از آنها نقش مهمی در مدیریت مصرف دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: در دوم مرداد ماه امسال با مصرف ۷۳۸ مگاوات برق پیک بار را بدون خاموشی سپری کردیم و امیدواریم برگزاری کلاس های آموزشی و دوره های کارگاهی برای صنوف مختلف مانند دانشجویان، صنعتگران، کارمندان، دانش آموزان، بانوان و کارگران بتواند زمینه کاهش مصرف برق در استان را فراهم کند.

لیلا شیرخانلو کارشناس مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان هم در این همایش اظهار کرد: باید به خاطر داشته باشیم که استفاده بهینه به معنی استفاده نکردن از وسایل برقی نیست، بلکه منظور استفاده از وسایل به مقدار نیاز است.
شیرخانلو اضافه کرد: در حال حاضر لوازم برقی خانگی از مهم‌ترین مصرف‌ کنندگان برق در بخش خانگی هستند که طبعاً تأثیر به سزایی در هزینه‌های برق خانواده‌ها دارند و از طرف دیگر تعداد وسایل خانگی در خانواده‌ها روز به روز در حال افزایش است بنابراین با رعایت توصیه‌هایی که کارشناسان ارائه می کنند می‌توانیم ضمن کاهش مصرف و هزینه برق خانه خود مطمئن شویم که از وسایل برقی خود بهینه استفاده می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار