مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبرداد:

احداث گلخانه 21 هکتاری با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در مغان

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پیشرفت 45 درصدی پروژه گلخانه‌ای 21 هکتاری در مغان که با مشارکت سرمایه‌گذار روسی در حال احداث است، خبر داد.

کد مطلب: ۵۲۴۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، بهروز خلیلی در نشست مسؤولان کشوری تعاون روستایی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: نقطه قوت استان اردبیل در بخش تولید و صادرات توجه به محصولات کشاورزی بوده که در دو سال گذشته و با تلاش دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی تصریح کرد:‌ برای تقویت حوزه صادرات نیز کمیسیون مشترک دو کشور ایران و روسیه در دو مرحله برگزار شده تا استان اردبیل به عنوان قطب و مرکزیت صادرات محصولات کشاورزی به آسیای میانه و روسیه در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در قالب تفاهمنامه‌های مختلف در این نشست‌ها و کمیسیون‌های مشترک سعی شده تا کشت فرا سرزمینی و حتی عرضه محصولات متنوع کشاورزی از استان اردبیل به روسیه مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما در استان اردبیل با توجه به تولید محصولات متنوع کشاورزی، دامی و باغی قادر هستیم بخش عظیمی از سهم کشورمان را در بازار روسیه در دست گرفته و نسبت به تأمین نیازمندی آنها البته با استانداردهای متناسب اقدام کنیم.

خلیلی به ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک نیز اشاره کرد و افزود: نمونه این سرمایه‌گذاری احداث گلخانه‌ 21 هکتاری در مغان است که با پیشرفت 45 درصد و با حضور سرمایه‌گذار روسی در حال اجراست که امیدواریم به سرعت تکمیل و زمینه تولید محصولات و بسته‌بندی مناسب و استاندارد آن برای صادرات به روسیه فراهم آید.

وی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی شرکت بتکا در استان اردبیل برای تقویت تجارت با روسیه و دسترسی به بازارهای مشترک آسیای میانه بیان کرد: این شرکت می‌تواند پیونددهنده تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما به کشورهای همسایه باشد و این استان نقطه بارانداز کالا و خدمات به کشورهای منطقه محسوب شده که در این باب باید به الگوی کشت جدید و همچنین استانداردسازی و کیفی‌سازی تولیدات و صادرات نیز توجهی جدی شود.

مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: در بازار رقابت جهانی به هیچ وجه دیگر نباید دچار برخی خطاها و حرکت‌های نادرستی شد بلکه عرصه تجارت، عرصه اعتمادآفرینی است که ضرورت دارد نسبت به تقویت این اعتماد ملی و جهانی اقدام لازم از سوی تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار