توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ، ضامن بقا و سلامت کیان خانواده است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان در کارگاه آموزشی توانمند سازی زنان فرهنگی سرپرست خانوار گفت : توانمند سازی زنان سرپرست خانوار ، ضامن بقا و سلامت کیان خانواده است.

کد مطلب: ۵۲۳۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ،محمد حسین اردشیر افزود : تعادل روانی ، استحکام شخصیتی و قوت اراده ، قدرت رویارویی با مشکلات و صبر بر ناملایمات ، میل به تلاش و تمایل به سازندگی و ابتکار، ارتباط با خداوند و میل به عبودیت فرزندان تنها در صورت سلامت مادر و زنان سرپرست خانوار امکان پذیر خواهد بود .

وی خانواده سالم را بهترین بستر رشد فرهنگی ، سلامت جسم و روان ، عامل انتقال ارزش ها و پرورش عاطفی ، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای امنیت هر جامعه دانست و افزود : زن به عنوان عنصر پرورش دهنده و فرهنگ ساز، مهمترین عامل در تحقق این آثار شگرف در وجود فرزندان است.

اردشیر در ادامه انتخاب رشته تحصیلی فرزندان را یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات و مباحث خانواده هابرشمرد و افزود : نقش برجسته و خطیر زنان سرپرست خانوار هم در این خصوص پررنگ تر و مهم تر است .

وی در ادامه یکی از نقشهای زنان را در خانواده، نقش بی بدیل مادری ذکر کرد و گفت : خداوند به حرمت این نقش و به حکمت نیازمندیهایی که این نقش برای تاثیر گذاشتن روی فرزندان دارد از هیچ چیز دریغ نفرموده و دو قابلیت عظیم را به زن داده است . یکی قدرت تحول و دیگری قدرت تحمل .

وی تاکید کرد :خداوند متعال کلام مادر را تاثیرگذار کرده است و چون او از در عاطفه وارد می شود کلام و کردارش را بسیار اثرگذارکرده است.

وی در پایان با ذکر سخنی از کلام بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) افزود : امام ( ره ) در جای جای سخنان و نظراتشان بر این نکته اشاره دارند که نقش مادری و همسری زن مسلمان، با نقش اجتماعی یا سیاسی و اقتصادی و فرهنگی او در سطح جامعه تزاحمی ندارد و اساساً نباید تزاحمی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار