در آموزش وپرورش ناحیه یک بهارستان:

برگزاری جلسه قطبی معاونین و کارشناس مسئولان آموزش ابتدایی

جلسه قطبی معاونین و کارشناس مسئولان آموزش ابتدایی قطب دو با حضورمعاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۵۲۳۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، در این جلسه ، احسانی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان ضمن تشکر از مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان یک و غفاری معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان برای تشکیل جلسه گفت: در خصوص دستور جلسه هر یک ازمعاونین مناطق با توجه به محدود بودن زمان و اهمیت دستور جلسه انتصاب مدیران، ساماندهی نیروی انسانی، دستورالعمل ساماندهی پیش دبستان، برنامه تدبیر، ارتقاء آموزش قرآن و آموزش اولیای پایه اول به ارائه گزارش پرداختند.

سپس محمد بیگی رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی درخصوص جا به جایی مدیران در مدارس ابتدایی و اهمیت آن، مداخله به هنگام جهت کاهش افت تحصیلی،برگزاری کلاس های دوزبانه، تشکیل پیش دبستانی چندپایه در مناطق محروم و دستورالعمل ساماندهی پیش دبستان صحبت کرد .

وی با اشاره به بسیاری از چالش های پیش دبستان با اتکا به این دستورالعمل که قابل رفع می باشد، ادامه داد: مدیران مدارس ابتدایی مسئولیت نظارت بر مراکز پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی را با توجه به این دستورالعمل دارند.

سپس مظهری رئیس اداره دوره دوم آموزش ابتدایی در خصوص برنامه تدبیر و روند اجرای آن در مدارس و ارزیابی اولیه آن گفت: ارزیابی اولیه برنامه تدبیر بر اساس اعداد و ارقام واقعی باشد و امتیاز اریابی اولیه بین 180 تا 210 عدد معقولی است و اعداد بالاتر از این نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارد برای مثال مدیری که امتیاز ارزیابی اولیه را از 304 امتیاز به خود 301 داده دیگر جایی برای رشد ندارد و فقط از لحاظ کیفیت می تواند کاری انجام دهد .

وی در ادامه در خصوص ساماندهی نیروی انسانی، مشکلات سناد و ثبت نام اینترنتی دانش آموزان در سامانه سناد و اهمیت آن و برطرف کردن نیاز مدارس به ملزومات قرآنی مانند لوح قرآن و قرآن کم علامت تاکید کرد.

در بخش دیگری از جلسه، احسانی در خصوص اهمیت شاداب سازی مدارس و ایجای فضای سبز در مدارس یاد آور شد و گفت: مدارس سعی در ایجاد فضای شاد و سبز برای دانش آموزان داشته باشند و در لباس مدارس از رنگ های شاد و متنوع استفاده کنند که ما نیاز به پرورش دانش آموزانی داریم که علاوه بر احترام به بزرگترها و مسئولیت پذیری و انجام آداب اسلامی دارای روحیه شاد و اخلاق خوش باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار