رییس اداره سلامت وتندرستی آموزش و پرورش فارس:

آموزش 14 هزار دانش آموز و 850 مربی فارس، در طرح سفیران سلامت

رییس اداره سلامت وتندرستی فارس گفت: طرح بزرگ سفیران سلامت استان، با حضور بیش از 14 هزار دانش آموز و 850 مربی سراسر فارس برگزارشد.

کد مطلب: ۵۲۳۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، بهزاد جامعیان گفت: این طرح در قالب هشت دوره ویژه برگزار گردید که در آن، 14 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره دوم متوسطه، از 55 منطقه و شهرستان فارس به عنوان سفیر سلامت، از آموز ش های لازم بهره مند گردیدند.

وی افزود: در دوره اول این طرح که ازآبان تا آذر برگزار شد، مربیان منتخب دوره دوم متوسطه دختران وپسران فارس، در در قالب یک دوره ضمن خدمت هشت ساعته که با حضور اساتیدی از دانشگاه های علوم پزشکی فارس برگزار شد آموزش های لازم را فراگرفتند.

جامعیان گفت: این مربیان سفیر پس از فرا گیری آموزش های لازم ، ضمن شناسایی و انتخاب دانش آموزان سفیر در سراسر استان ،در قالب سه دوره ویژه ،آموزش های لازم را به آنها ارائه نمودند.

رییس اداره سلامت و تندرستی فارس در ادامه گفت: مراحل ششم تا هشتم این طرح بزرگ آموزشی نیز تا اردیبهشت سال نود وپنچ و با هدف استفاده از ظرفیت های بی نظیر گروه همسالان در مدارس دوره دوم برگزار شد.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان با مهارت های حل مساله ، تفکر سالم ، مدیریت خشم ، و خود مراقبتی آشنا شدند.

رییس اداره سلامت وتندرستی فارس، آموزش تغذیه و زندگی سالم، کیفیت خواب شبانه، مدیریت استرس و تاثیر آن در سلامتی، سلامت روان، بلوغ دختران و پسران را از دیگر برنامه های این طرح عنوان کرد.

وی یاد آور شد: ارزشیابی از این طرح به صورت پیش آزمون وپس آزمون انجام شد که در پایان نیز از دانش آموزان و مربیان منتخب تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار