مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

24 مرکز فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل مشغول آموزش هستند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: 24 مرکز فعال فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل مشغول آموزش مردم هستند.

کد مطلب: ۵۲۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، محمد پورقلی در جمع مربیان، کارآموزان و کارآفرینان خلخالی در مرکز شماره سه برادران اظهار کرد: 24 مرکز فعال فنی و حرفه‌ای در استان اردبیل مشغول امر آموزش همگانی هستند.

وی تصریح کرد: با بازدیدی که از مراکز خلخال انجام دادیم، مراکز خلخال جزء باکیفیت‌ترین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان بوده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با تبریک هفته مهارت گفت: در 24 مرکز فعال استان بیش از 163 رشته آموزشی در حال آموزش بوده که تعهد آموزش شهرستان خلخال به نفر ساعت به میزان 432 هزار و 177 ساعت است.

پورقلی با اشاره به بیان موضوع کم بودن مخاطبان از سوی فرماندار شهرستان خلخال افزود: این موضوع حقیقت دارد و در مثالی ساده قابل بیان بوده که با کوچک شدن جمعیت خانواده‌ها پدران و مادران خانواده با داشتن فرزندان کمتر خواهان فرزندان پشت میز نشین، دکتر و مهندس بوده و کسی خواهان فراگیری فن و حرفه برای کسب و پیشه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: واقعیت این است که در جامعه درآمد یک صافکار خودرو یا مکانیک کمتر از یک مدیر اداری نیست و باید جوانان با مسؤولیت‌پذیری و قبول حرفه‌های جامعه به فکر معاش و زندگی خود باشند.

پورقلی اضافه کرد: در بخش‌های دولتی و غیر دولتی نیز این کاهش مخاطب دیده می‌شود و ما در تلاش هستیم با آموزش‌های به‌روز و نیازمندی‌های جامعه افزایش مخاطبان را دوباره شاهد باشیم.

وی با اشاره به این موضوع که فنی و حرفه‌ای استان اردبیل و سازمان در قطع کشور در حوزه آموزش محصول محور و تقاضامحور حرکت می‌کند، ادامه داد: در تلاش هستیم تا آموزش‌های لازم برای مدیریت کسب و کار در جامعه را به فراگیران آموزش داده تا با ورود به مراکز اشتغال و فعالیت در بازار کار هیچ مشکلی آنها را تهدید نکند.

پورقلی به ساخت مجموعه سالن سنجش شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با عنایات فرماندار شهرستان از اعتبارات شهرستانی و تلاش در مجموعه استان و دریافت اعتبار، سالن سنجش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال نیز تکمیل شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل و فرماندار شهرستان با حضور در کارگاه آموزش انرژی قابل تجدید خورشیدی با نحوه کارکرد پانل‌های خورشید و دوره آموزشی این رشته آشنا شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار