فرزندان و نتیجه های پیرترین بابای مدارس ایران فرهنگی هستند

168 فرزند و نوه و نتیجه پیرترین بابای مدارس ایران درمشاغل فرهنگی مشغول هستند.

کد مطلب: ۵۱۹۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،مرحوم "حاج تقی به نژاد" متولد سال 1298 خورشیدی بود كه با وجود آنکه استادی زبردست در هنر مخملبافی بود اما در آذر 1322 به عنوان سرایدار در مدرسه روستای رهق شاغل به کار شد که یکی از دورترین روستاهای کاشان است.
وی به دلیل صداقت و تلاش فراوانی که در محل کار داشت به همراه برادرش که هر دوی آنها از جمله پهلوانان خوش نام کاشان بودند، با حکم دربان دبیرستان های دخترانه به شهر منتقل شد تا خانواده های کاشانی، با خاطری آسوده فرزندانشان را به مدرسه بسپارندو بارها ناجوانمردانه کتک خوردند و اما خم به ابرو نیاوردند.
پس از آن به دلیل اخلاق خوش و رفتار پسندیده ای که داشت به اداره آموزش و پرورش کاشان منتقل شد تا در قسمت اطلاعات و تلفخانه اداره راهنمای مراجعان باشد و به همین مناسبت همیشه مورد تقدیر مدیران و مسوولان آموزش و پرورش بود.
در مورد او گفته اند ؛ همیشه زندگی خود را مدیون لطف خدا، صداقت و توسل به اهل بیت می دانست و از این رو بود که به همراه "آسید باقر پدیدار" هئیت حسینی نخل صدره و سرفره کاشان را در یکی از مناطق تاریخی و پرجمعیت این شهر راه اندازی کردند .
عشق و علاقه آن مرحوم، به ائمه معصوم علیهم السلام به اندازه ای بود که در همه عمر در هئیت های مذهبی شهر به عنوان چای ریز، خدمت می کرد.
به دلیل پرورش عشق اهل بیت علیهم السلام در اندیشه فرزندان ، حتی آن زمان که 93 تومان حقوق می گرفت، 15 تومان آنرا پس انداز می کرد و برای تشویق ما را به زیارت مشهد الرضا می برد.
مرحوم حاج تقی به نژاد به همراه مادر، هر روز 4 مرتبه مسافت 5 کیلومتری خانه تا مدرسه را با پای پیاده طی می کردند تا در زمان خدمت نیز در کنار خانواده و فرزندان خود باشد.
مرحوم حاج تقی به نژاد، در سال 1352 از خدمت در آموزش و پرورش بازنشسته شد و 168 فرزند و نوه و نتیجه وی، همه در مشاغل فرهنگی مشغول هستند که هم اکنون بسیاری از آنها بازنشسته شده اند.
گفتنی است ؛"حاج تقی به نژاد" که پیرترین بابای مدارس ایران بود در سن 97 سالگی در کاشان آسمانی شد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار