کارشناس مسائل اقتصادی درگفت وگو با پانا مطرح کرد:

شکستن حباب قیمت ها /موفقیت دولت در کاهش 7 درصدی نرخ تسهیلات بانکی

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به موفقیت دولت در کاهش 7 درصدی نرخ تسهیلات بانکی اظهار کرد: تیم اقتصادی دولت یازدهم روند مناسب و علمی را در کنترل تورم در پیش گرفته و اقتصاد در حال شکستن حباب هایی است که دربرخی از بخش های اقتصادی کشور به وجود آمده است .

کد مطلب: ۵۱۷۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد صادق مشایخ در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا درخصوص تاثیرات رکود بر بخش صنعت ،عنوان کرد: 36 سال در کشور به کنترل تورم توجه لازم صورت نگرفته و مشکلات ساختاری اقتصاد نیز کنترل تورم را فراهم نکرده است به انضمام آنکه در دولت نهم و دهم نیز هرج و مرج و نابسامانی ها موجب افزایش نقدینگی و افزایش نرخ تورم شده است اما دولت یازدهم تلاش کرد تا تورم را کنترل کند و کشور چاره ای جز عبور از این مرحله ندارد .


رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجمع امور صنفی افزود: تیم اقتصادی دولت یازدهم روند مناسب و علمی را در کنترل تورم در پیش گرفته و اقتصاد در حال شکستن حباب هایی است که دربرخی از بخش های اقتصادی کشور به وجود آمده است .
این کارشناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: بهره بانکی تاثیرات مستقیم در تورم دارد و نرخ بهره بانکی در دولت یازدهم حدود 7 درصد کاهش داشته است که دربرخی از تسهیلات این رقم به 15 درصد کاهش یافته است بنابراین این هنری است که دولت توانسته هراس بانکها را در این زمینه کاهش دهد .
مشایخ تاکید کرد: تا زمانی که تورم در کشور کنترل نشود بیکاری و گرانی نتیجه مستقیم افزایش قیمت تمام شده کالا در کشور خواهد بود .
مشایخ عنوان کرد: حباب افزایش قیمت مسکن نتیجه مستقیم نرخ تورم است و به همین دلیل حدود 8 میلیون دختر و پسری که در سن ازدواج هستند به دلیل عدم تامین مسکن قادر به ازدواج نیستند .

تبعات منفی پرداخت ماهانه یک میلیارد و 200 میلیون دلار یارانه به اقتصاد
وی با بیان اینکه نفت اقتصاد نفتی را به کشور تحمیل کرده است ، اظهار کرد: ماهانه یک میلیارد و 200 میلیون دلار تبدیل به ریال می شود و صرف پرداخت یارانه ای می شود که نتیجه آن تبعات منفی برای اقتصاد دارد .
کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: 80 درصد از افرادی که یارانه دریافت می کنند هیچ نیازی به آن ندارند و تنها 20 درصد نیازمند آن هستند که باید با هدفمند کردن واقعی این یارانه از تزریق این میزان ریال به اقتصاد پرهیز کرد .
مشایخ بیان کرد: اقتصاد بدون نفت باید جایگزین شرایط کنونی شود و در کنار آن پدیده قاچاق برای بهبود اقتصاد کنترل شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار