اختیارات فرمانده کشتی در طول سفر دریایی مشخص شد

خبرگزاری پانا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختیارات فرمانده در طول سفر دریایی را مشخص کردند و مسئولیت های وی در حدود اختیارات تفویض شده مشخص شد.

کد مطلب: ۵۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون دریایی ایران ماده ۳۷ آن را بررسی و تصویب کردند.

براساس این ماده مصوب، فرمانده کشتی در غیاب مالک، نماینده قانونی مالک کشتی محسوب می‌شود و در حدود اختیارات تفویض شده از سوی وی و الزامات قانونی و عرف، اقدامات لازم را برای حفظ کشتی و سفر دریایی انجام می دهد. ایجاد محدودیت در این نمایندگی در برابر اشخاص ثالثی که با حسن نیت اقدام نموده‌اند، قابل استناد نیست. فرمانده باید در طول سفر دریایی اقدمات لازم را در جهت صرفه و صلاح مالک و اشخاص ثالث در این قانون در ارتباط با کشتی، مسافر و بار انجام دهد.

در جریان بررسی این ماده، سید"حسین نقوی حسینی" نماینده ورامین پیشنهاد حذف کلمه "عرف" را داشت، زیرا به نظر وی عرف تعریف شده و مشخص نیست.

"مهردادبائوج لاهوتی" نماینده لنگرود به عنوان نماینده کمیسیون عمران مجلس توضیح داد که عرف کشتیرانی همان مسائل فنی و تخصصی است که چارچوب مشخصی دارد. این پیشنهاد مورد تصویب نمایندگان قرار نگرفت.

در ادامه "جواد جهانگیرزاده" نماینده ارومیه نیز پیشنهاد داد عبارت "ایجاد محدودیت در این نمایندگی در برابر اشخاص ثالثی که با حسن نیت اقدام نموده اند، قابل استناد نیست" حذف شود.

با توضیحات نماینده دولت، وی قانع و از پیشنهاد خود منصرف شد.

سرانجام این ماده با ۱۵۷ رأی موافق، ۴ رأی مخالف و ۱۴ رأی ممتنع به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار