با تصویب آیین نامه ها می توان مشکلات قانونی در حوزه اوقاف را حل کرد

ا آسیب شناسی و ارائه پیشنهادهای کاربردی می توانیم برای آینده روش های بهتری ارائه کنیم تا با چالش های کمتری در حوزه صیانت از موقوفات مواجه شویم.

کد مطلب: ۵۱۰۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، اولین کمیته قوانین و مقررات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رده ستادی و استانی چهارشنبه 2 تیر ماه 95 با مدیرکل دفتر قوانین، مقررات و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، مدیران کل اوقاف استانهای گیلان و زنجان و کارشناسان حقوقی در سالن کنفرانس اوقاف قزوین برگزار شد.

علی مومن زاده مدیرکل دفتر قوانین، مقررات و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این جلسه ضمن اشاره به این که با تصویب آیین نامه ها می توان مشکلات قانونی در حوزه اوقاف را حل کرد زیرا فرآیند تصویب آنها راحت تر و سریعتر است ، گفت:وقتی در اجرا با مشکلات عدیده ای روبرو می شویم مشخص می شود قوانین ما اشکال دارد و بازنگری در آنها ضروری است تا در اجرا راحت تر عمل کنیم.

مومن زاده ادامه داد: با آسیب شناسی و ارائه پیشنهادهای کاربردی می توانیم برای آینده روش های بهتری ارائه کنیم تا با چالش های کمتری در حوزه صیانت از موقوفات مواجه شویم.البته هرجا نیازمند وضع قوانین جدید بودیم می توانیم از نمایندگان درخواست کنیم در این موارد اقدام کنند اما در بررسی ها باید نواقص موجود را شناسایی و برای آن راهکار ارائه کنیم.

شهیدی از وکلای دادگستری و مشاور سابق حقوقی اوقاف نیز در این جلسه بیان کرد: تعرض به اوقاف از سوی افراد حقیقی و حقوقی بسیار زیاد است چون در قراردادها تضمین لازم گرفته نمی شود و هنگام پایان عقد قرارداد خروج مستاجر با مشکل مواجه می شود.

شهیدی اضافه کرد: اوقاف باید یک سازمان تنقیح داشته باشد و اشکالات رابرطرف کند که درحال حاضر مهلت اعتراض به احکام کمیسیون ماده ۲ معلوم نیست و شمول این قانون به موقوفات اشکال دارد و تکلیف اساس باقیه هم معلوم نشده که این موارد باید بررسی مجدد شود.

شهیدی یادآور شد: با تشکیل گروه های استانی باید مشکلات بومی و محلی هر استان مشخص شود و پس از بررسی آراء صادر شده نواقص احتمالی با تطبیق قوانین ارزیابی شود که اشکال کار کجاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار