طرح کاج، نگاه پیشگیرانه ای نسبت به شیوع مواد مخدر در جامعه کارگری دارد

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: طرح کاج، نگاه پیشگیرانه ای نسبت به شیوع مواد مخدر در جامعه کارگری دارد.

کد مطلب: ۵۰۸۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، جلسه توجیهی و هم اندیشی اجرای طرح کاج «استقرار مداخلات پیشگیری مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید» در آخرین پنجشنبه خردادماه با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سالن تلاش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد برگزار شد.

در این نشست سیدحسین سالاری، مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد به منظور معرفی طرح کاج گفت: این طرح ماحصل توافق بین معاونت اجتماعی _ فرهنگی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و دفتر تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر است که در جهت برآورد شیوع مصرف مواد مخدر، محرک و داروهای روانگردان در بین کارکنان مراکز صنعتی کل کشور از سال 1393 به اجرا در آمد.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه این طرح کشوری برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مواد مخدر در جامعه کارگری افزود: در غربالگری که اواخر سال 93 در کشور در بین بیش از 13000 نفر از 609 کارگاه انجام شد استان یزد خوشبختانه از نظر آمار ابتلا به مواد مخدر در جامعه کارگری سربلند بود. در نتایج این بررسی که اخیراً منتشر شده گرچه وضع مطلوب استان یزد را نسبت به سایر استان ها نشان می دهد ولی باتوجه به جمعیت کثیر قشر کارگری در یزد و روند رو به رشد مصرف مواد بین کارگران کشور و احتمال به خطر افتادن سلامت جامعه لازم است دستگاه های مرتبط نسبت به اقدام پیشگیرانه برنامه ریزی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار