رئیس کانون مداحان شهرستان بهارستان خبر داد:

صدور گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی اصول و اخلاق مداحی

رئیس کانون مداحان شهرستان بهارستان گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی اصول و اخلاق مداحی برای 70 نفر از مداحان این شهرستان صادر شد.

کد مطلب: ۵۰۶۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

محمدعلی کیانی، رئیس کانون مداحان شهرستان بهارستان در گفت و گو با خبرنگار پانا شهرستان های استان تهران، در حاشیه اهدای گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی اصول و اخلاق مداحی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهارستان اظهار کرد: در این مراسم همزمان با ماه مبارک رمضان گواهی‌نامه پایان دوره آموزشی اصول و اخلاق مداحی برای 70 نفر از مداحان شهرستان بهارستان که در کلاس دوره آموزشی شرکت کرده بودند، صادر شد .

وی در ادامه بیان کرد: مداحان اهل بیت (ع) که با ذکر مصیبت و ذکر فضایل آنها مجالس حسینى را گرم و اشک عاشقانه شیعیان را جارى می‌کنند باعث بقای فرهنگ‏ عاشورایی و ترویج فرهنگ غنی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می‌شوند .

رئیس کانون مداحان شهرستان بهارستان تصریح کرد: مداح در اصطلاح شیعه به کسانى اطلاق می‌شود که در ایام ولادت‌ها و شهادت‌هاى ائمه‏(ع‏) در مجالس جشن و عزا به خواندن اشعارى در فضائل و مناقب محمد و آل‌محمد(ص) یا در مظلومیت آنها می‌‌پردازند، اما غالبا به مرثیه‌خوانان حسینى گفته‏ می‌شود که با خواندن شعر مرثیه و ذکر مصیبت اهل مجلس را مى‏‌گریانند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار