رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمی مغان خبرداد:

مهاجرت سالانه یک هزار نفر ازشهرستان گرمی مغان

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان گرمی مغان گفت: در 20 سال گذشته در حدود 20 هزار نفر از این شهرستان مهاجرت کرده اند و به طور میانگین سالانه یک هزار نفر از گرمی مغان به شهرهای مهاجرپذیر کوچ می کنند.

کد مطلب: ۵۰۵۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، سیدرحمان ایمانی افزود: شمار جمعیت روستایی گرمی مغان از سال 83 تا سالجاری با هفت درصد کاهش از 33 به 27 درصد تنزل یافته است.

وی اظهار کرد: در 20 سال گذشته نسبت تولد و مرگ به همدیگر در گرمی مغان حالت متعادل و موزونی داشته و عامل اصلی کاهش جمعیت این شهرستان مهاجرت است و تداوم آن، اثر افزایش نرخ 1.8 درصدی تولد را نیز خنثی می کند.

رئیس اداره ثبت احوال گرمی مغان بیان کرد: مهاجرت روستانشینان به دنبال یافتن کار و درآمد کافی باعث رهاشدن زمین های زراعی و فاصله گرفتن با کشت و زرع و مشاغل مولد می شود و به عقیده کارشناسان مسائل اجتماعی، آسیب های زیادی به سلامت جامعه وارد می کند.

ایمانی ادامه داد: هرچند تامین آب، گاز، راه، مسکن، مدرسه، امکانات زندگی، اعطای تسهیلات بانکی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی در کاهش میزان مهاجرت روستائیان موثر است اما موارد یادشده در صورت نبود درآمد کافی ماندگاری دایم روستائیان در روستاها را موجب نمی شود.

گفتنی است:برابر سرشماری سال 90 گرمی مغان با 91 هزار نفر جمعیت در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار