رضا مهدوی:

اجرای اولین شب کنسرت آنلاین نقطه عطف برای توسعه موسیقی سالم است

رضا مهدوی گفت: اجرایی که در اولین شب کنسرت آنلاین اتفاق افتاد، یک موسیقی اصیل دستگاهی به معنای واقعی کلاسیک ایران است که می تواند به عنوان یک الگوی سالم برای جوانانی باشد که می خواهند به شعر ایرانی، سلامت موسیقی ایرانی و پیشرفت موسیقی واقعی ایرانی فکر کنند و از تهاجم فرهنگی جلوگیری کنند.

کد مطلب: ۵۰۳۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

رضا مهدوی نوازنده و پژوهشگر موسیقی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، درباره برپایی کنسرت آنلاین، گفت: اتفاق نیکویی که در تالار اندیشه افتاد می تواند یک حرکت و نقطه عطف بسیار عالی برای گسترش و توسعه موسیقی سالم باشد.

وی افزود: آقای قربانی و گروه خوب شان بسیار عالی به صورت بداهه و خلق الساعه اجرایی را به صحنه بردند که اتفاق خوبی را برای شروع رقم زدند آن هم در رابطه با موضوعی که در کشور ما اولین است، من فکر نمی کنم سالم تر از افرادی مثل آقای قربانی در موسیقی ایرانی داشته باشیم، موسیقی ای که تمام هویت و ذات آیین های ما ایرانی هاست که مرتبط با دین، مذهب، مدنیت و مردمیت این فلات ایران محسوب می شود.

مهدوی تصریح کرد: تلویزیون باید بیاید این بهترین ها را به عنوان الگو سازی نشان دهد تا موسیقی های مخرب جایگاه خود را به نوعی از دست بدهند، رسانه نمی تواند از آن ها جلوگیری بکند ولی می تواند با پخش سالم این دست برنامه ها که با هنرمندی آقای قربانی و دیگر خوانندگان جوان معاصر که تعدادشان کم نیست دست به حرکتی درست بزند.

وی ادامه داد: من فکر می کنم پرداختن به همچین اجرای زیبایی از آقای قربانی می تواند یک جای ویژه ای در یک برنامه تخصصی موسیقی در تلویزیون داشته باشد مثل برنامه ساعت 25، به شرطی که در این برنامه یک میزگرد هم در کنار دیگر کارشناسانی که جامعه شناس، روانشناس و موسیقی دان هستند و مباحث زیبایی شناختی را به درستی می دانند برگزار کنند و خود آقای قربانی هم حضور داشته باشند و از این اقتصاد موسیقی جدیدی که دارد توسط حامیانی به وجود می آید که همه غیر دولتی هستند و منطبق با اصل 44 قانون اساسی است دفاع کند.

این پژوهشگر موسیقی در پایان خاطر نشان کرد: اجرایی که در اولین شب کنسرت آنلاین اتفاق افتاد، یک موسیقی اصیل دستگاهی به معنای واقعی کلاسیک ایران است که به عنوان یک الگوی سالم جوانانی که می خواهند به شعر ایرانی، سلامت موسیقی ایرانی و پیشرفت موسیقی واقعی ایرانی فکر کنند و از تهاجم فرهنگی جلوگیری کنند، می توانند از آن بهره ببرند. این اجراها اگر با همین روند ادامه پیدا کند بسیار خوب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار