معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش:

المپیادهای درون مدرسه ای بیش از 4 میلیون دانش آموز را تحت پوشش می گیرد

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه، بیش از 4 میلیون دانش آموز را در بر می گیرد.

کد مطلب: ۵۰۱۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، مهرزاد حمیدی در گردهمایی دبیران و آموزگاران تربیت بدنی و مراقبان سلامت آموزش و پرورش در شهرکرد، اظهاركرد : برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه، حیاط پویا و ورزش صبحگاهی با رویکرد توسعه ورزش همگانی از برنامه های جدیدی است که در حوزه سلامت در مدارس اجرا می شود.

معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرای طرح ارزشیابی درس تربیت بدنی در مدارس تصریح كرد: با اجرای دقیق این طرح می توان در زمینه رفع بی تحرکی دانش آموزان گام های موثری برداشت.
وی از ضعف برخی مدارس در برگزاری مسابقات ورزشی انتقاد کرد و افزود: ستون فقرات مسابقات دانش آموزی کشور در حوزه پرورش استعدادهای ورزشی در رده قهرمانی شکسته شده و ورزش مدارس به جایگاه مقدمه بودن برای شکل گیری ورزش قهرمانی نرسیده است.
حمیدی بر تامین و آماده سازی، تجهیز و امکانات ورزشی در مدارس برای رشته های مختلف ورزشی در تمامی مقاطع تاکید کرد و افزود: با توجه به تکنولوژی های جدید و تغییر الگوی زندگی خانواده ها، فقر حرکتی یکی از مهمترین مشکلات نسل جدید است و ترویج فعالیت های بدنی و ورزشی در مدارس برای تغییر این الگوی زندگی، مهمترین راهکار است.
معاون تربیت بدنی وسلامت وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد : وضعیت سواد حرکتی در بین گروه های مختلف سنی در کشور روند کاهشی دارد و در آینده علاوه بر سونامی پوکی استخوان، دیابت و بیماری قلبی و عروقی، سونامی بیسوادی حرکتی بیشترین تهدید برای افراد جامعه خواهد بود.
وی با اشاره به این که 56 درصد مرگ و میر کلان شهرهای کشور به دلیل سکته قلبی و مغزی است و 10 درصد جامعه دچار دیابت هستند، تصریح کرد: برای مقابله با این مشکلات، اجرای برنامه های حرکتی، مدرسه محوری، ورزش همگانی، مشاوره علمی و تخصصی در زمینه فعالیت ها و اخلاق محوری به عنوان سیاست های آموزشی در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار