وضعیت مطلوبتر بیمارستانها با اجرای طرح هیات امنایی

رئیس دانشگاه علوم پزشكی مازندران با تأكید بر هیئت‌امنایی كردن بیمارستان‌ها گفت: وضعیت بیمارستان‌ها با اجرای این طرح بهتر و مطلوب‌تر می‌شود.

کد مطلب: ۵۰۱۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، قاسم جان بابایی در همایش اعضای هیات امناء دانشگاه‌های علوم پزشكی شمال كشور و چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری كلان منطقه یك آمایش عالی بخش سلامت كشور، در سالن همایش مصباح، مجتمع پیامبر اعظم (ص)، اظهار داشت: این همایش امروز با حضور شش دانشگاه علوم پزشكی منطقه یك آمایش آموزش عالی سلامت كشور به مدت یك روز در حال برگزاری است و یكی از مسائل مشترك مطروحه بحث آموزش، است.

وی افزود: شش دانشگاه مجاور هم برنامه‌های مشابه و مشتركی دارند و در جلسات توجیهی حوزه غذا و دارو، حوزه فرهنگی و ... تفاهم‌نامه‌هایی با شش دانشگاه علوم پزشكی منطقه یك، (مازندران، گیلان بابل سمنان شاهرود و گلستان) منعقد خواهد شد.

جان بابایی بابیان اینكه در این جلسه هیات امنایی كردن بیمارستان‌ها نیز مطرح می‌شود بیان كرد: با اجرای این برنامه نه‌تنها بیمارستان‌ها در وضعیت بهتری مدیریت می‌شوند بلكه هزینه‌ها هم كاهش می‌یابد.

وی همچنین بر لزوم اجرای برنامه‌های مشترك اعم از برنامه آموزشی، بحث فرهنگی و... در دانشگاه‌های منطقه یك تأكید كرد.

طاهر موهبتی معاون برنامه‌ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت و درمان در جلسه مشترك هیئت‌های امنا دانشگاه‌های كلان منطقه یك آمایش آموزش عالی سلامت كشور در ساری اظهار كرد: مطابق با مصوب شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشكی ،كشور به ۱۰ منطقه تقسیم شده و هر منطقه محوریت كلیه خدمات سلامت را عهده دار است.

وی با بیان اینكه باید بررسی شود چرا بیشتر از ۴۵ درصد از برنامه‌های توسعه عملیاتی نمی‌شود، افزود: بسیاری از مسئولان و مدیران در نوشتن سیاست‌های كلی و برنامه‌های استراتژیكی از همه بهتر عمل می كنند اما در حوزه اجرای برنامه همیشه با چالش مواجه بودیم.
معاون برنامه‌ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت و درمان با بیان اینكه ۷۰ درصد از برنامه‌های استراتژیك دستگاه‌ها عملیاتی نمی‌شود گفت: بسیاری از مدیران ۷۵ درصد كار برنامه‌ریزی را به كارشناسان واگذار می كنند و اتصال برنامه عملیاتی هم برقرار نمی‌شود و خود به روزمرگی مبتلا می شوند.

وی زمان بر بودن، مقاومت در برابر تغییر و نظارت ناپذیری را از دیگر علت های اجرایی نشدن برنامه ریزی ها در كشور بویژه در دستگاههای دولتی برشمرد.

معاون برنامه‌ریزی هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت و درمان درباره نظام پایش، گفت: ضمانت اجرایی برای برنامه عملیاتی نظام پایش به اینگونه است كه ۶۰ درصد ارزشیابی دانشگاه بر عملیاتی كردن برنامه ها بر اساس نظام پایش باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار