مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم سرآغازی برای توسعه علمی کشور است

یک نماینده نهمین مجلس شورای اسلامی مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم را شروعی جدید و خلاقانه عنوان کرد و شرط تحول در نظام آموزشی کشور را در تغییر نگاه مسئولان دانست.

کد مطلب: ۵۰۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا امیرحسنخانی، مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم را سرآغازی برای توسعه علمی کشور دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه ما استعدادهای خوبی در کشور داریم، ولی هیچ وقت برای این استعدادها برنامه ریزی خاصی نکرده ایم و بیشتر از دانش آموزانی که در زمینه حفظیات تلاش کرده اند، تقدیر کرده ایم.

وی ادامه داد: ما در مسائل عملی خیلی فعال و سازماندهی شده عمل نکردیم. به اعتقاد من مسابقه نور ابن هیثم حرکت جدیدی است و سرآغاز و شروعی برای سازماندهی دانش آموزان در جهت عملی است تا بتوانیم در جهت استفاده علمی دانش آموزان از علم شان و عمیق تر کردن آن ها در دانش و دانسته هایشان، آن ها را به صورت فعال در میدان عمل حفظ کنیم و درنهایت نتیجه این عمیق شدن در دانش، بالندگی و توسعه علمی کشور خواهد بود.

این نماینده سابق مجلس در جهت استمرار این مسابقه ها توضیح داد: همین کاری که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت تقویت پژوهشگاه ها انجام می دهد با رشد و توسعه آن در شهرستان ها و استان ها بدون شک شاهد رشد دانش آموزان شهرستانی خواهیم بود و با این کار می توانیم خودباوری و اعتماد به نفس را در بین نخبگان خود افزایش دهیم و تلاش کنیم تا آن ها بپذیرند که می توانند خلاق و مبتکر باشند و این کار بسیار خوبی است که شروع شده است و ان شاالله با هماهنگی سایر ارگان ها به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

امیرحسنخانی شرط تحول در نظام علمی کشور را تغییر نگاه مسئولین عنوان کرد و ادامه داد: ما باید به فکر تحول در نظام آموزشی خود باشیم و این با عوض کردن کتاب های آموزشی میسر نخواهد شد بلکه ما باید در واقع نگاه خود را به دانش آموز و معلم عوض کنیم که متاسفانه این تفاوت هنوز وجود ندارد. نباید نگاه مان در این حوزه نگاه مصرف کننده باشد، معلم نباید دغدغه مالی داشته باشد تا تمام دل مشغولیش، دانش آموز خود باشد. هر کمکی به معلمان و دانش آموزان به اعتقاد من به نوعی سرمایه گزاری محسوب می شود و قطعا روزی جواب خواهد داد.

وی به خلاقانه بودن این جایزه اشاره کرد و گفت: جایزه مصطفی(ص) و زیرمجموعه آن مسابقه نور ابن هیثم شروعی متفاوت و جدیدی بود و یک کار خلاقانه ای که توسط تیم اجرایی صورت پذیرفت؛ ولی این فقط یک شروع است و باید به آن عمق داد و مورد حمایت قرار بگیرد.

گفتنی است "مسابقه دانش‌آموزی نور ابن‌هیثم" توسط دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) به منظور ارتقاء سطح نوآوری و خلاقیت نسل نوجوان و الگوسازی از شخصیت‌های علمی جهان اسلام اجرا شده است و اختتامیه این مسابقه با تقدیر از 200 دانش آموز برجسته در 17 اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار