امام جمعه بروجرد:

مجلس خبرگان باید از هویت انقلابی نظام حراست کند

امام جمعه بروجرد با اشاره به آغاز به کار پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس باید از هویت انقلابی نظام حراست کند.

کد مطلب: ۵۰۰۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ،حسن ترابی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اهمیت مجلس خبرگان ناشی از عظمت مسئولیت آنها در حراست دقیق و همه جانبه از هویت اسلامی و انقلابی نظام است.
وی انقلابی بودن مجلس خبرگان را برای حراست و حفاظت از هویت انقلابی نظام ضروری خواند و گفت: آیت الله جنتی از مجتهدان انقلابی، ولایی، مدافع ارزش های نظام و مخالف آمریکا است و انتخاب وی به عنوان رئیس مجلس خبرگان نشان از انقلابی بودن این مجلس است.
امام جمعه بروجرد افزود: دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی با انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان دچار یاس و نا امیدی شدند.
وی گفت: بسیاری از افراد و مسئولان بعد از گذشت 37 سال از عمر انقلاب از صراط مستقیم دور شده و تغییر موضع داده اند ولی آیت الله جنتی هرگز از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی کوتاه نیامده است.


ترابی همچنین با اشاره به آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه اظهار کرد: هر مجلسی نقاط ضعف و قوتی دارد ولی مجلس نهم در مجموع از انسجام و هماهنگی خاصی برخوردار بود و نمایندگان، مصالح کشور و منافع ملی را مد نظر داشتند.


وی حضور قوی نمایندگان در مسائل سیاسی و بین المللی و موضع گیری محکم در قبال آمریکا را از نقاط قوت نمایندگان مجلس نهم عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب پارسال در دیدار با نمایندگان بر استکبارستیزی آنها در عرصه سیاست خارجی مهر تایید زدند.


امام جمعه بروجرد اقتصاد، حمایت از تولید داخلی و اشتغال را اولویت نخست کشور دانست و گفت: امید است تمام دستگاه ها و سازمان ها به ویژه قوه مقننه با جدیت در راستای تحقق عملی اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.


وی افزود: هم اکنون مشکلی بالاتر از مسایل اقتصادی مردم نداریم لذا هر کسی در هر بخشی باید برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان تلاش کند و نمایندگان مجلس دهم نیز باید آستین همت را بالا بزنند و پاسخ اعتماد ملت را با خدمت صادقانه خود بدهند.
خطیب جمعه بروجرد در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه به فرا رسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) به گردن تک تک مردم حق حیات دارد زیرا اقتدار، عظمت و سربلندی کشور مرهون ایثار، فداکاری و مجاهدت ایشان است.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) و حضور باشکوه مردم در این مراسم افزود: جهانیان هر سال در این ایام نظاره گر حضور مردم در آیین ارتحال و تجدید میثاق آنها با آرمان های حضرت امام(ره) و انقلاب است.
ترابی با اشاره به آغاز غبار روبی مساجد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی و رونق مساجد است.
وی افزود: مسجد به عنوان خانه خدا و محل دائمی عبادت بندگان خدا حرمت و قداست خاصی دارد لذا همیشه باید پاکیزه نگه داشته شود.
امام جمعه بروجرد گفت: مساجد باید هم از نظر رعایت مسائل بهداشتی و نظافت و هم از نظر برنامه ریزی و بالا بردن کیفیت برنامه ها برای جوانان جذاب باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار