کسب مقام های برتر مسابقات ملی آزمایشگاهی توانمند توسط دانش آموزان یزد

دانش آموزان یزدی درنخستین مسابقه ملی آزمایشگاهی توانمند که توسط ستاد توسعه فناوری نانو وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رقابت 24 تیم منتخب از سراسر کشوربرگزار شد موفق به کسب رتبه اول و دوم کشور شدند.

کد مطلب: ۴۹۹۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش یزد، این مسابقات 16 و 17 اردیبهشت ماه در شهرستان نور مازندران برگزارشد و شرکت کنندگان در قالب 24 تیم از هفت استان تهران، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر ، زنجان و یزد با هم به رقابت پرداختند.

در این مسابقات تیم های شرکت کننده می بایست با استفاده از دستگاه الکترو ریسندگی موجود در آزمایشگاه های نانو مستحکمترین الیاف نانویی را تولید کنند .

دو تیم دانش آموزی از دبیرستانهای استعدادهای درخشان دوره اول شهید صدوقی یزد و شهید رحیمی فر میبد درباشگاه علمی پژوهشی جوان ودر راستای تشویق و توسعه فعالیت های آزمایشگاهی دانش آموزی نانو با استفاده از تجربه اساتید مجرب و بکارگیری تجهیزات دستگاههای موجود در آزمایشگاه نانو اقدام به تولید این نانو الیاف نمودند.

دانش آموزان ابوالفضل دهقانی، حسین معلم زاده و ایمان زمانیان از استعدادهای درخشان رحیمی فر میبد رتبه اول کشور و دانش آموزان امیر محمد محمودی و امیر محمد افلاطونیان از متوسطه دوره اول شهید صدوقی رتبه دوم کشور در این مسابقات را بدست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار