با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان؛

جلسه هماهنگی همایش ملی غار کرفتو در فرمانداری دیواندره برگزار شد

با حضور و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان جلسه هماهنگی همایش ملی غار کرفتو برگزار شد.

کد مطلب: ۴۹۶۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا دیواندره کردستان،با حضور و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان جلسه هماهنگی همایش ملی غار کرفتو برگزار شد.

فرماندار شهرستان دیواندره گفت: همایش کرفتو اولین تجربه همایش ملی در شهرستان است و امیدواریم برنامه های این همایش به نحو مطلوب برگزار شود.

بهرام فاتحی ضمن قدردانی از تلاش کمیته­های اجرایی و علمی در برگزاری همایش ملی کرفتو، تصریح کرد: با فراخوان همایش هدف اول که ارائه مقالات علمی است جمع بندی شده و هدف دوم برگزاری و کارهای اجرایی همایش در 6 و 7 خرداد ماه است.

فاتحی به مسئولیت های کمیته ها شاره کرد و افزود: هدف همه ما هماهنگی و برنامه ریزی برگزاری همایش است.

وی اضافه کرد: 12 مقاله در روز اول ارائه خواهد شد و با کمک دبیر اجرایی همایش خلاصه مقالات در روز همایش ارائه و مجموعه مقالات نیز بعد از همایش منتشر خواهد شد.

فرماندار دیواندره برگزاری این همایش را یکی از خواسته های مردم شهرستان دانست و گفت: باید سایت دبیرخانه دائمی همایش ملی غار کرفتو راه اندازی شود و اطلاعات علمی غار کرفتو در اختیار عموم قرار گیرد.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی استان کردستان ضمن قدر دانی از زحمات فرماندار شهرستان دیواندره و دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: کرفتو به عنوان یک اثر تاریخی و گردشگری در اولویت کاری قرار گرفته است.

سیدمحسن علوی تصریح کرد: با اینکه غار کرفتو از پیشینه تاریخی زیادی برخوردار است متاسفانه تا کنون کسی حاضر به سرمایه گذاری نشده است.

علوی از برنامه ریزی برای برگزاری همایش بین المللی خبر داد وخاطر نشان کرد: برنامه های اولین همایش ملی غار کرفتو انجام شده و در 6 و 7 خرداد ماه سالجاری در دیواندره برگزار می شود.

وی افزود: پوستر همایش طراحی و در روزنامه های کثیر النتشار چاپ شده است و قراردادهایی برای برنامه های روز دوم از جمله برپایی غرفه های صنایع دستی نیز منعقد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار