مدیرکل آموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران تاکید کرد:

ضرورت توجه بیشتر به توسعه شایستگی های حرفه ای معلمان

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تران گفت: در کنار توجه به امور معیشتی معلمان ضرورت دارد، شایستگی حرفه ای این گروه اجتماعی نیز تقویت گردد.

کد مطلب: ۴۹۳۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ازشهرستانهای استان تهران ، علیرضا کمرئی در آئین تجلیل از معلمین نمونه شهرستانهای استان تهران که با حضور علی اصغر فانی وزیر و علی اکبر زاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهید منتظری شهرستان شهریار برگزار گردید، در سخنانی اظهار کرد: در آیینه تدبیر فردایی روشن در پیش رو داریم ،وقتی صادقانه به قضاوت بنشینیم .

وی در ادامه افزود:در سایه کمکهای دولت تدبیر و امید و مساعدتهای وزیر آموزش و پرورشو همت والای همکاران فرهنگی علیرغم کاستی های مالی ،ده ها پروژه آموزشی ، تربیتی و رفاهی در هفته گرامیداشت مقام معلم در سطح شهرستانهای استان تهران به بهره برداری رسید .

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، گرامیداشت هفته معلم را فرصت مناسبی در راستای باز اندیشی پایگاه اجتماعی ، قدر و منزلت و نگاهی به چالشهای پیش رو معلمین دانست و خاطر نشان کرد:با توجه به موارد مذکور بی تردید بی بدیل ترین نقش در جامعه که همه نقش ها متاثر از او میباشند، نقش و پایگاه اجتماعی معلمین است و هنوز این عزیزان قابل اعتماد ترین گروه در نزد همگان هستند.

کمرئی تصریح کرد: اکنون در قرن بیست و یکم احساس میشود نقش حرفه ای معلمین به نوعی تضعیف شده و تقویت دانش، مهارتها و توانایی های حرفه ای از ضروریات مهم به شمار میرود .

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : مدارس آینده با مدارس امروز از تفاوتهای بسیاری برخوردارند و معلمان امروز نیز با معلمان چند دهه گذشته تفاوتهای اساسی دارند، لیکن با توجه به مواردی از جمله ،امور معیشتی و رفاهی این قشر تاثیر گذار ، ضرورت ایجاب میکند به تقویت شایستگی های حرفه ای آنان نیز پرداخته شود.

شایان ذکر است ، در این مراسم که فرمانداران و ائمه جمعه شهرستانهای شهریار ، ملارد و شهر قدس، اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ، مدیران واعضای ستادهای بزرگداشت مقام معلم مناطق بیست گانه شهرستانهای استان تهران نیز حضور داشتند ، از خانواده شهدای فرهنگی مدافع حرم و معلمین نمونه استانی نیز تجلیل بعمل آمد.

/خبرنگار: نازنین سرایی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار